Eet meer lam...

Samen met Confrad-collega’s (www.confrad.com) uit Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk werkt Focus Advertising aan een grootschalige campagne om Europees lamsvlees te promoten. Vakorganisaties uit Frankrijk (Interbev), Engeland (AHDB) en Ierland (Bord Bia) en de Europese Unie trekken hiervoor een budget uit van € 7,7 miljoen, gespreid over drie jaar. De campagne start in juni 2015 en loopt tot eind 2017. Het doel van de sensibiliseringscampagne is de consumptie van lamsvlees (dalende sinds 2000) weer aan te zwengelen. Daarbij wordt vooral gefocust op de doelgroep van 25 – 45 jaar.Voor België zullen Focus Advertising, huidig voorzitter van Confrad, en haar Naamse partner Hungry Minds vooral inzetten op persacties, online en social media. Online zet Focus Advertising onder meer in op pre-rolls op de websites van ‘Dagelijkse Kost’ en ‘VTM Koken’. Daarnaast worden ook Facebook ads ingezet. Een eigen Pinterestkanaal moet consumenten honger doen krijgen naar lekkere lamsgerechten. Ze kunnen er zelf ook hun ideetjes en gerechten kwijt. De slogan: “Lam. Lekker. Makkelijk. Fun.” staat daarbij telkens centraal. Daarnaast worden er vanaf september ook billboards voorzien op parkings van de warenhuizen AD Delhaize en Carrefour Market. Focus Advertising is tevens verantwoordelijk voor het bedenken en verspreiden van alle recepten op basis van lamsvlees voor alle landen. Per seizoen worden er 15 nieuwe voorgesteld. Het bureau staat ook in voor alle food fotografie. Focus Advertising werkt voor België samen met een LAMbassador die het gezicht van de campagne wordt en ook zelf recepten zal creëren. Zijn eerste creatie wordt een Lam Gods recept. Zowel de chef als het recept worden begin september aan de pers voorgesteld. Het wordt ook de basis van een heuse receptenwedstrijd. De centrale website www.kokenmetlam.be leidt de consument naar alle info over lamsvlees en de verrassende lamsgerechten.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]