Effie Awards 2021 levert driemaal Gold op

Awards / News

Met 3 Gold Effie Awards en in totaal 17 Effie Awards is de editie 2021 van de Effie Awards een groot succes. Bovendien is voor het eerst sinds 2011 een case goed voor een Grand Sustained Award.

Na een jaartje ‘full digital’ vond de uitreiking van de Effie Awards opnieuw fysiek plaats. Tijdens het Gala Dinner kregen 17 ingeschreven cases een award uitgereikt. Precies de helft van het aantal ingeschreven cases, en een groot deel van de 22 finalisten. Drie cases gingen met een Gold Effie Award naar huis. Het meest opvallend was de award voor Special Olympics. Naast een Gold was deze case immers goed voor een Grand Sustained Award, als gevolg van het langetermijnsucces dat dit merk op het Effie-podium boekt.

De twee andere Gold Effie Awards waren voor Delhaize en voor Polestar. Daarnaast vielen nog 6 Silver en 8 Bronze te noteren.

AWARD

ADVERTEERDER

CASE

page1image15784page1image16208

AGENCY

CONTRIBUTING AGENCY

Gold Effie + Grand Sustained Success Effie

Special Olympics Belgium

Road to sustained success

LDV United

Wavemakers PR, Snackbytes

Gold Effie

Delhaize

SuperPlus

TBWA

Mindshare

Gold Effie

Polestar

Lancering van een automerk op de Belgische markt

FamousGrey

Dentsu

Silver Effie

Cornet

Samen. Met CORNET.

Dallas

 

Silver Effie

ENGIE

Stay Home Save Up: Creating an energy movement

TBWA

Space

Silver

Torfs

SamenSterk

LDV United

 

Effie

       

Silver Effie

Lunestil

Een droomcase voor de gedroomde nachtrust

Berlin Agency

Amok

Silver Effie

Corona Direct Verzekeringen

Liever een streep door onze naam dan door jouw rekening

Kunstmaan

Initiative Media

Silver Effie

Het Nieuwsblad

De koers is van ons

page2image24368 page2image24792

LDV United

 

Bronze Effie

Porsche

Porsche Next

Good Morning

Mediacom

Bronze Effie

Vlaamse overheid

Doe de Check. Check. Check.

FamousGrey

Mindshare

Bronze Effie

Randstad

Making sure you don’t waste agood crisis

page2image41472 page2image41896

Wunderman Thompson

Mindshare

Bronze Effie

Brugge Kaas

Keuze voors smaak maakt fans

LDV United

page2image50320 page2image50744

 

Bronze Effie

Mobile Vikings

Keep your smartphone smart

at-thetable by DPG Media

 

Bronze Effie

Côte d'Or

Côte d'Or. It's typically us.

page2image59504 page2image59928

Havas

Wavemaker, Butik, Stellar

Bronze Effie

De Morgen

Duidelijk De Morgen

page2image65800 page2image66224

mortierbrigade

 

Bronze Effie

MIVB

Voices of Brussels

page2image72536 page2image72960

mortierbrigade

 

Finalist

Alpro

Goed bezig. Goed bezig voor de planeet.

House of Media

ML Y&R, Dorst & Lesser, We make you happy, Turbulence, Maxus

Finalist

Proximus

Flex, het pack voor iedereen maar vooral voor jou

SILK

FamousGrey, Maxus, Prophets, AltaviaAct

Finalist

BMW

Sheer driving pleasure in dire times

TBWA Belgium

Initiative Media

Finalist

Matexi

From selling houses to building homes

Digipolitans

 

Finalist

Carlsberg

0,0% Compromise

Happiness Brussels

 

“Het palmares is van hoog niveau”, zegt Bénédicte Lobelle (CMO van de Nationale Loterij). Zij was dit jaar voor het eerst juryvoorzitter. “Het valt op datadverteerders die regelmatig cases indienen duidelijk meer kans heeft om met een Effie Award aan de haal te gaan of een Gold of Silver Effie Award in de wacht te slepen. Nog maar eens het bewijs dat een goede Effie-case schrijven ook een interessant teamwork is dat je toelaat de volgende keer beter te doen, kritisch tezijn en te groeien in wat je doet als marketeer.”

Naast de Effie Awards werden zes Mentions of Excellence in Touchpoint Strategy en een Mentions of Excellence in Strategy uitgereikt. Delhaize gaat met beide bekroningen aan de haal. De andere Mentions of Excellence in Touchpoint Strategy zijn voor Polestar, Corona Direct Verzekeringen, Lunestil, Cornet en Special Olympics.

Effie Effectiveness Forum digitaal

Voor de uitreiking van de Effie Awards stelden de inschrijvers traditioneel hun case voor op het Effie Effectiveness Forum. Voor het tweede jaar op rij vond dit online plaats. “De vorige uitreiking vond plaats in volle coronacrisis”, aldus Effie director Lydia Desloover. “Toen konden we niet anders dan de uitreiking en het EEF digitaal te laten doorgaan. Dit jaar hebben we er bewust voor gekozen om het EEF online te behouden. Zo geven we zoveel mogelijk mensen de kans om deze prachtige cases – toch de crème de la crème op vlak van bewezen marketingdoeltreffendheid – te leren kennen. Het is een ideale leerschool voor jonge marketeers. Ik ben dan ook heel blij dat heel wat hogescholen en universiteiten aangesloten hebben en hun studenten van de cases hebben latenproeven.”


U vindt dit bericht interessant? Heeft u al een abonnement op PUB (met PUBNews, PUB on Saturday, PUB Magazine en zoveel meer)? Click and join the PUB Community...