Effie Awards Europe lost voltallige jury

Awards / News

De voltallige jury voor de Effie Awards Europe is bekend. Tomas Sweertvaegher (strategy director LDV United) zal dit jaar jureren in de tweede ronde van de Multi-market & Positive Change Effies.

Effie is een wereldwijd forum dat bestaat om zowel de praktijk als de beoefenaars van marketingeffectiviteit te leiden, te inspireren en te promoten. De awards staan open voor alle bureaus en merken die erkend willen worden voor hun meest effectieve marketinginspanningen die een verschil hebben gemaakt en echte, meetbrsare resultaten hebben opgeleverd. In de competitie van dit jaar heeft Effie Europe nieuwe multi-markt categorieën geïntroduceerd om beter de marketing en business uitdagingen weer te geven die teams dit jaar hebben overwonnen. Het gaat onder meer om een categorie voor elektronica, gaming & e-sport, gezondheid & welzijn en sociale media. De categorie voor het nieuw leven inblazen van merken is omgedoopt tot Renaissance. Binnen de competitie kunnen teams deelnemen aan drie verschillende tracks:

  • Multi-market: voor campagnes die in twee of meer Europese landen lopen.
  • Positive Change: voor campagnes die in één land worden gevoerd en het algemeen belang bevorderen.
  • Best of Europe: voor campagnes die goud of een grote Effie hebben gewonnen in een nationale Effie-competitie in 2021. Ook inzendingen uit landen zonder Effie-programma komen in aanmerking. Deze inzendingen doorlopen een extra beoordelingsronde. 

De jurering vindt plaats in twee rondes in oktober en november. De jury van dit jaar wordt gezamenlijk voorgezeten door een klant en een bureau: Magdalena Kosińska, marketing director CEER bij Philips Domestic Appliances en Carmen Fernández de Alarcón, CEO van Havas Spain. De winnaars worden officieel bekendgemaakt tijdens het online Awards Gala op 30 november.