Effie Europa 2019 heeft een jury

Awards / News / People

Euro Effie AwardsDe jury’s van Effie Europa 2019 voor speciale categorieën, Marketing & Business Solutions’, ‘Best of the Best Europe’ en ‘Positive Change’, evenals de ‘Grand Jury’ zijn bekendgemaakt door organisator EACA, the European Association of Communications Agencies.

Zowel ‘Marketing & Business Solutions’ als ‘Best of the Best Europe’ zijn nieuwe categorieën, geïntroduceerd als onderdeel van het 50-jarige jubileum van Effie.

Marketing & Business Solutions Jury | 5 September 2019

De categorie ‘Marketing & Business Solutions’ bekroont afzonderlijke marketingactiviteiten of volledige marketingprogramma'sElke actie en elk zakelijk idee dat een uitzonderlijk positieve invloed heeft gehad op de marktpositie van een merk, product of dienst, komt in aanmerking om deel te nemen. De ‘Marketing & Business Solutions’-jury bespreekt het ingediende werk op 5 september.

Elke Janssens, Managing Director, Duval Guillaume (Belgium)
Rosane Leroux, Directrice de la communication et de la marque, MACIF (France)
Szymon Gutkowski, Managing Director, DDB&tribal (Poland)
Ranko Jelača, Member of the management Board; CCO, CMO , Telecom Slovenije d.d. (Slovenia)
Claire Miller, SVP, Strategy Director - Nestle, McCann Worldgroup (United Kingdom)

Best of the Best Jury | 10 September 2019

‘Best of the Best Europe’ erkent de meest effectieve marketinginspanningen van Europa. De categorie staat open voor elke campagne die in 2018 een Gouden Effie won. De jury bestaat uit senior professionals uit de branche en komt op 10 september bijeen in Brussel.

Daniel Schots, CCO&Partner, BBDO Belgium
Robin de Wouters, Communication Coordinator, EDAA (Belgium)
Petya Stoyanova, Marketing Communications Director, A1 Bulgaria
Roman Biath, Strategy Director, Zaraguza (Czech Republic)
Cecile Lejeune, CEO, VMLY&R Paris (France)
Emmanuel Devanlay, General Manager, Innocean France
Nicky Doran, Brand and Marketing Strategy Director, Davy Stockbrokers (Ireland)
Urszula Uchańska, Head of Marketing & Marketing Leader PH Philips CEE, Philips (Poland)
Gabriela Nanu, CGO (Chief Growth Officer) and Samsung Business Lead SEE, Cheil | Centrade (Romania)
Lennart Hintz, CEO, MediaCom (Switzerland)
Claudia Kuhn, BBIC Manager, P&G (Switzerland)
Tiina Salzberg, Executive Strategy Director, Head of Planning, 180/Kingsday (The Netherlands)
Zeynep Dipcin, VP Marketing, Eti (Turkey)
Iryna Kachura, VP Marketing, Carlsberg Ukraine
Darren Hawkins, Strategy & Insight Director, McCann Manchester (United Kingdom)

effie1Positive Change Jury | 13 September 2019

Uitgevoerd in samenwerking met het World Economic Forum, bekronen de ‘Positive Change’ Effies de merken en non-profitorganisaties die het goede doel promoten via marketingcommunicatie. Het programma bestaat uit twee luiken: Evironmental en Social Good. De jury komt samen op 10 september in Parijs.

Dmitry Apolenis, Creative director, AIDA Pioneer Branding & Creative company (Belarus)
Nathalie Alves, Founder and Managing Partner, Belle (France)
Luc Wise, CEO, The Good Company (France)
Nichola Mullen, Fundraising Director St. Vincent de Paul (Ireland)
Andrea Cornelli, CEO, Telemacus/Cornelli BPE (Italy)
Kristaps Silins, Head of Strategy, White Label (Latvia)
Mirella Panek-Owsiańska, Member of the Board of Directors, CSR Europe, Co-Funder Cosmos for Girls (Poland)
Dino Zupančič, CEO & Partner, Agencija 101 d.o.o. (Slovenia)
Patrick Kampmann, Senior Strategist, Volontaire (Sweden)
Laurence Green, Executive Partner, MullenLowe London (United Kingdom)

Grand Jury | 19 September 2019

De ‘Grand Jury’ zal op 19 september in Londen bijeenkomen en de winnaar van de Grand Effie bepalen.

Marcus Wilding, Global Group Commercial Director, PHD Omincom (Austria)
Vasileios Kourakis, Global Director Marketing ROI Consumer Products Division, Loreal (France)
Ulrich Proeschel, VP Business Development, Europe; Global Business Development, Digital Arts Network, TBWA (Germany)
Sophia Goerner, European Strategy Director, INNOCEAN Worldwide Europe (Germany)
Jarosław Ziębiński, Chief Executive Officer, Northern & Central Europe, Publicis Groupe (Poland)
Dmitry Muzychenko, Integrated Marketing Communications Director Central Eastern Europe, Coca-Cola (Russia)
Hélène Dusseaux, Integrated Communication Manager, P&G (Switzerland)
Adrian Farina, Senior Vice President Marketing, Europe, Visa (United Kingdom)
Brian McCarter, Head of Planning, EMEA, Ogilvy (United Kingdom)
Harjot Singh, Strategy Director for Europe, McCann (United Kingdom)
Milla McPhee, Head of Planning, adam&eveDDB (United Kingdom)