Effie Gold Award voor Special Olympics en Telenet

Awards / News

effie belgium background-ceremonyOp de ceremonie van de Effie Awards vielen 14 cases in de prijzen. Daarbij 4 Silver (voor Delhaize, De Standaard, Jupiler en Ketnet). Twee cases kregen een Gold: Special Olympics en Telenet.

De Belgische Effie Awards werden destijds gelanceerd vanuit PUB Magazine en vierden dit jaar hun 30ste verjaardag. De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit. “De oogst van dit jaar is opnieuw zeer rijk”, verklaart Mira De Maeyer, General Manager van Perrigo Belgium en Juryvoorzitter van de Effie Awards. “Niet alleen slagen heel wat cases erin de impact van de communicatie-investeringen te bewijzen, dit jaar vielen een aantal cases extra op. De vier Silver Effie Awards hebben elk op hun manier een beweging in gang gezet in de maatschappij. Geweldig om te merken dat marketingcommunicatie hiertoe kan dienen! De twee Gold Awards zijn dan weer bekroningen voor uitstekende cases van adverteerders die we al eerder op het Effie-podium zagen. Een Effie Award geeft duidelijk zin in meer.”     

Gold
Effie Award
Special Olympics Belgium LDV United Dare to sponsor
Telenet TBWA The Good Flow
Silver
Effie Award
Delhaize TBWA A new era of retail
De Standaard Bonka Circus CurieuzeNeuzen Vlaanderen
AB Inbev - Jupiler The Communication Agency We Are Belgium
Ketnet Ketnet + FamousGrey STIP IT – Move tegen Pesten
Bronze
Effie Award
Aldi België The Backroom + BLUE449 Better than you think
bpost bank DDB How a sh*t campaign launched bpost bank's personal loans
EG Dentsu Consulting Betaalbare geneesmiddelen in het huis en hart van elke Belg
Ikea DDB Make Room For
AB Inbev - Jupiler Isobar Jupiler 0,0% - De herlancering van een dode categorie
Kom op Tegen Kanker Famousgrey Vloggers vs Sigaretten
Nationale Loterij Wunderman Thompson Woohoo! Launch
Scarlet BBDO Belgium Why pay more?

Daarnaast werden zes Mentions of Excellence in Media Use uitgereikt, zes van de winnende cases die naast hun Effie Award ook een bijzondere touchpointstrategie hadden. De uitgekiende mix van verschillende kanalen en het optimale gebruik ervan droeg bij deze cases sterk bij aan de doeltreffendheid ervan.

TBWA Effie Beast
Ter gelegenheid van de 30ste verjaardag werd ook een bureau in de bloemetjes gezet. TBWA werd verkozen tot Effie Beast, een prijs voor de hoeveelheid en de kwaliteit van de ingezonden cases gedurende de afgelopen 30 jaar en de continuïteit daarin. Ook het uitdragen van de Effie Awards-vibe en het doorgeven van de kennis hierover viel de jury  op.