Efluenz en APAQ-W zeggen #typiquedecheznous

Crea / News

Efluenz, het bureau voor influencermarketing, heeft zich verbonden aan het Agence Wallonne pour la Promotion d'une Agriculture de Qualité (APAQ-W) voor een gezamenlijke campagne ter bevordering van de consumptie van lokale producten. Onder het motto #typiquedecheznous heeft dit initiatief lokale producenten en restaurants in de korte keten in de schijnwerpers gezet, vooral die met het Table de Terroir-label.

De strategie die is ontwikkeld voor deze campagne omvatte het sturen van influencers om lokale producenten en restaurateurs te ontmoeten die deze producten in hun bedrijven benadrukken. Het doel was om het publiek bewust te maken van het belang van het ondersteunen van de lokale economie en het geven van voorrang aan regionale producten.

De influencers begonnen met het verkennen van lokale boerderijen om hun producten te ontdekken, evenals hun werkwijzen en cultuur. Vervolgens bezochten ze restaurants met het Table de Terroir-label die deze producten in hun keuken verwerkten, ze hadden zelfs de kans om samen met getalenteerde chefs te koken en uitzonderlijke gerechten te bereiden.

Gedurende deze campagne werden bijna 400 verschillende stukken content gecreëerd, waaronder reels, stories en posts op verschillende sociale-mediaplatforms. Deze sterke online aanwezigheid resulteerde in 810.560 impressies, waardoor de campagne een breed publiek kon bereiken.

Om het grote publiek te betrekken, werden er ook wedstrijden georganiseerd om de restaurants met het Table de Terroir-label uit de campagne te ontdekken. Dit leidde tot een groei van meer dan 750 volgers op het Instagram-account @table_de_terroir, wat het positieve effect van deze samenwerking op de zichtbaarheid van lokale restaurants benadrukte.