Enkele weken geleden lanceerde Efluenz twee campagnes in samenwerking met de technologiemerken HP en Panasonic. Deze internationale campagnes hadden als doel de producten van deze merken in de schijnwerpers te zetten en influencers op een creatieve en vermakelijke manier te betrekken.
“In het kader van onze samenwerking met Panasonic hebben we de TOUGHBOOK 40 onder de aandacht gebracht, een computer die is ontworpen om de meest extreme omstandigheden te weerstaan,” verduidelijkt Efluenz het opzet van de Panasonic-campagne. “In samenwerking met influencers die gepassioneerd zijn over technologie, fotografie, reizen en avontuur in Frankrijk, Noorwegen, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk hebben we de TOUGHBOOK 40 onderworpen aan rigoureuze tests, variërend van extreme temperaturen tot... vallen en morsen.” De resultaten werden gedeeld op verschillende platforms, waaronder Instagram, YouTube en TikTok. Deze campagne toonde aan dat technologie zowel krachtig als leuk kan zijn en illustreerde hoe deze computer perfect past in de levensstijl van onze influencers.
De campagne met HP belichtte printers en de Instant Ink-service, waarvoor Efluenz samenwerkte met gezinnen uit België en Nederland. “Via grappige en authentieke video’s deelden de gezinnen het belang van altijd inkt in huis te hebben, vooral wanneer een van de gezinsleden voortdurend moet printen. Deze campagne werd met een humoristische toets uitgevoerd en benadrukte komische situaties die velen van ons al hebben meegemaakt. Dit was een manier om het publiek zich gemakkelijk te laten identificeren met de situatie van de influencers.”
“Deze campagnes waren een groot succes en zetten de hoogwaardige producten van HP en Panasonic in de schijnwerpers, terwijl ons publiek op een authentieke en vermakelijke manier werd betrokken,” besluit het bureau. “We zijn verheugd over de behaalde resultaten, met een bereik van 625.960 voor HP en 979.555 voor Panasonic.”