Influencerbureau Efluenz heeft onlangs samengewerkt met de autogigant Honda om een gedenkwaardige influencermarketingcampagne te creëren, waarbij drie nieuwe Hondavoertuigen in de schijnwerpers werden gezet. De gedurfde campagne heeft enthousiaste autoliefhebbers in heel België aangesproken, klinkt het.
Om de voertuigen op een unieke en boeiende manier te presenteren, heeft Efluenz een reeks uitdagingen bedacht voor drie influencerduo's, elk reizend in een andere Honda. Onder de influencers die aan de campagne hebben deelgenomen, bevonden zich bekende Belgen zoals Noémie Happart maar ook Lucas Leonard (die bekend is van zijn deelname aan de Franstalige versie van het programma 'Peking Express'). Alle influencerduo's kregen de opdracht om de uitstekende kenmerken van het Honda-voertuig te demonstreren door middel van een reeks spannende uitdagingen.
Ten eerste werd het influencerduo uitgenodigd om de kofferbak van hun Honda zo vol mogelijk te laden met voorwerpen. Die proef benadrukte de royale laadcapaciteit van de voertuigen. Vervolgens moesten de influencers het parkeergemak van het voertuig demonstreren door in zeer smalle parkeerplaatsen te parkeren, gebruikmakend van achteruitrijcamera's en parkeerhulpsystemen. En ten slotte reed het duo over verschillende soorten terreinen om de uitstekende offroadcapaciteiten van de auto te benadrukken. Ze trotseerden uiteenlopende terreinen om de robuustheid en offroadprestaties van het voertuig te demonstreren. Nadat ze die uitdagingen met succes hadden volbracht, werden ze beloond met een gecodeerde boodschap om gezamenlijk een boeiend raadsel op te lossen.
Efluenz deed een beroep op de expertise van het productiehuis Braave om de hele avontuurlijke ervaring op film vast te leggen. Na een intensieve draaidag werden drie video's gemaakt. Deze video's laten de prestaties van de influencers, de uitdagingen die ze hebben overwonnen en de indrukwekkende kenmerken van de Hondavoertuigen zien. De video's werden door de influencers verspreid, wat leidde tot een golf van positieve reacties en betrokkenheid van hun volgers, aldus Efluenz. De campagne slaagde er volgens het bureau in een breed publiek te bereiken, wat de bekendheid van Honda versterkte en interesse wekte in de nieuwe modellen.
Met een bereik van meer dan 600.000, meer dan 95 gecreëerde assets, 1200 klikken op de Honda-punten en 250 nieuwe volgers voor het Instagramaccount van Honda was de samenwerking volgens Efluenz een groot succes. Efluenz en Honda zijn trots op de geslaagde samenwerking en blijven nieuwe innovatieve manieren verkennen om het merk en zijn voertuigen in de schijnwerpers te zetten, klinkt het.
Dit bericht op Instagram bekijken
Dit bericht op Instagram bekijken
Dit bericht op Instagram bekijken