Efluenz verenigt Page Personnel met influencer marketing

Crea / News

Wist u zelfs dat influencer marketing ook kan worden gebruikt door wervingsbureaus om potentiële werkzoekenden te bereiken? Efluenz bewijst dat met een campagne voor Page Personnel, een rekruteringsbureau voor tijdelijke of vaste functies.

Aan de hand van influencer marketing kunnen wervingsbureaus de kracht van influencers benutten om te groeien en grote aantallen prospects aan te trekken. Dit komt omdat een breder publiek van werkzoekenden wordt bereikt en vacatures zichtbaarder worden. Door samen te werken met influencers die een grote aanhang hebben op Instagram, YouTube of LinkedIn kunnen wervingsbureaus een netwerk van werkzoekenden aanboren die misschien niet op de hoogte waren van de vacatures als ze alleen op traditionele netwerken waren geplaatst.

In deze campagne koos Efluenz influencers die zich richten op studenten of jongvolwassenen. Om dit rekruteringsbedrijf te promoten, werd aan de content creators voorgesteld om storytelling te ontwikkelen rond advies dat kan worden gegeven aan iemand die op zoek is naar een job. De influencers gaven hun gemeenschap aanbevelingen over hoe ze hun droombaan konden vinden, het perfecte cv konden schrijven en zich konden voorbereiden op een sollicitatiegesprek.