Eindelijk te koop: DIY-kasseistrook voor in je achtertuin

Crea / News

Door corona en de reisrestricties is het voor wielerliefhebbers niet mogelijk om naar Vlaanderen ​​te reizen om onze indrukwekkende routes en onze beruchte kasseibeklimmingen te ontdekken. Bowling Brands bedacht voor VisitFlanders en Cycling in Flanders een campagne om deze beleving op een ludieke manier onder de aandacht te houden van de internationale wielerfans. Bowling Brands werkte samen met Wave voor de productie en ontwikkeling van de making of video, de teaser en de webshop.

Op 1 april staat de nieuwe webshop van Cycling in Flanders live. Eindelijk kunnen de echte wielerfans een Vlaamse kasseistrook in de vorm van een afrolbaar tapijt kopen. Via een teaser — volledig geïnspireerd door de teleshop advertenties – worden wielertoeristen uitgenodigd de webshop te ontdekken. De webshop biedt verschillende kasseistrook-tapijten geïnspireerd op de Vlaamse heroïsche beklimmingen aan. Het spreekt voor zich dat dit een 1 april-grap is, want enkel in Vlaanderen kan je als een echte Flandrien de kasseistroken bedwingen, maar het laat de wielerfans wel even wegdromen naar ‘Vlaanderen koersland’. De social media campagne gaat on air op 1 april, de campagne zal lopen in verschillende landen: Australië, Nederland, Frankrijk, Italië, Duitsland,…

De website https://webshopcyclinginflanders.cc/#

Credits

  • Client: VisitFlanders & Cycling in Flanders (Dries Verclyte, Silvia Clarin, Tama D’haen)
  • Agencies: Bowling Brands & Wave Agency
  • Creative Director& concept: Christophe Ghewy
  • Strategic Director: Gwenn Nevelsteen
  • Project Manager: Romy Vierhouten 
  • Art direction/design: Bertel Van Gansbeke
  • Media: Koen Van Der Haegen
  • Social copy: Tim Vercauteren
  • Productie: Ilse Van Lerberghe & Charlotte Vandamme 
  • Regisseur making of film: Wannes Destoop
  • Sound by Sonhouse