Eline De Munck zet tearoom op stelten

Psoriasis Faith

Crea / News

Psoriasis Faith
Enkele dagen geleden zette Eline De Munck in Antwerpen een volle tearoom op stelten. Daarmee kreeg ze heel wat reactie, maar ze leidde vooral alle aandacht af van Sarah, een meisje met psoriasis, dat twee tafeltjes verder eindelijk van haar thee kon genieten zonder aangestaard te worden. Het was de kick-off van een campagne die het Gentse bureau Faith bedacht voor Psoriasis Liga Vlaanderen met de steun van Janssen Farmaceutica.

Het misbaar van Eline De Munck trok meteen ook een hele campagne op gang die enkele dagen lang de sociale media beheerste en die zowat alle nieuwssites haalde. Twee dagen na de lancering kreeg De Munck samen met de makers van de campagne uitgebreid de gelegenheid om het volledige verhaal uit de doeken te doen in het drukbekeken VRT-programma ‘Van Gils en Gasten’.Psoriasis Faith

De campagne ‘psoriasis, en dan?’ wil niet alleen psoriasispatiënten en hun omgeving helpen om met de aandoening om te gaan, ze wil vooral ook iets doen aan de starende - en storende - blikken die voor mensen met psoriasis al te vaak een blijk van stress en ongemak zijn. De campagne werd maandag gelanceerd in samenwerking met VRT, VRT NWS en Newsmonkey en scoorde in de eerste 24 uur een organisch bereik van 80000 online views, 1100 commentaren en 190 social shares. Na deze eerste golf volgt nog een follow-up campagne in print, met brochures bij de huisartsen en posters in de wachtkamers.

Credits

C L I E N T

Psoriasis Liga Vlaanderen
Janssen Pharmaceutica

A G E N C Y

FAITH

C O N T A C T   A G E N C Y

Kaat De Brandt

C R E A T I V E   T E A M

Sabina Bouzoumita
Thomas Buseyne

C R E A T I V E   D I R E C T I O N

Bas De Hooghe
Peter Lissens

A C C O U N T   D I R E C T I O N

Gauthier Roels