Hoe kun je de hoop bewaren wanneer een diagnose valt? De nieuwe campagne van Mortierbrigade voor de vzw The Belgian Kids' Fund for Pediatric Research of het Wetenschappelijk Fonds van het Universitair Kinderziekenhuis Koningin Fabiola vestigt de aandacht op het werk van onderzoekers. Dankzij hun onderzoek zal de levensverwachting van zieke kinderen verbeteren en wordt morele steun geboden aan hun families. Het is dankzij giften aan The Belgian Kids’ Fund dat deze haar missie kan waarmaken: jaarlijks doctoraatsbeurzen toekennen aan jonge onderzoekers voor hun medisch wetenschappelijk onderzoekswerk in de pediatrie.

Elk jaar biedt The Belgian Kids' Fund tussen 15 à 20 onderzoeksbeurzen aan jonge kinderartsen, medisch wetenschappelijke onderzoekers, paramedici of ingenieurs in de biomedische wetenschappen die werkzaam zijn binnen de pediatrie, om hen in staat te stellen onderzoek uit te voeren op het gebied van kindergeneeskunde, in het kader van een doctoraatsthesis. Voor dit academie jaar 2018-2019 werden 17 onderzoeksbeurzen toegekend, evenals 4 ‘grants’ voor laureaten die deeltijds in het ziekenhuis werken en deeltijds onderzoek verrichten.
Credits
Client: The Belgian Kids’ Fund
Client contacts: Laurence Bosteels, Maud Rouille
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Geoffrey Masse, Nicolas Mouquet
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Dorien Mathijssen
Producer: Olivia Naudts
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas Van Bael
Production: Czar.be
Director: Salsa
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Rien Behaeghe
DOP: Sander Vandenbroucke
Art Director: Beatriz Arteaga
Editor: Robin De Praetere
Grading: Olivier Ogneux
Online: Robin De Praetere
Post Producer: Bieke De Keersmaecker
Music: CHANCE – Those Days
Sound: Gregory Caron