Elodie Ouédraogo is de nieuwe Fashion Director van ELLE België
Elodie Ouedraogo is de nieuwe fashion director van ELLE België. Met haar indrukwekkende carrière en haar onuitputtelijke passie voor Belgische mode, zal Ouedraogo ongetwijfeld een frisse en dynamische wind in het team brengen. Na een succesvolle sportcarrière vond ze zichzelf opnieuw uit als journaliste. Tussen 2010 en 2012 schreef ze verschillende lifestyle artikels voor ELLE België.
Daarnaast richtte Elodie Ouedraogo mee UNRUN4254 op, een Belgisch merk van duurzame sportkleding, en zette ze haar schouders onder een aantal design- en artdirectionprojecten voor prestigieuze merken waaronder Delvaux. Haar engagement voor Belgische mode en design blijkt ook uit haar ambassadeursrol voor initiatieven, zoals ‘Ik koop Belgisch’ en ‘Dressed by Antwerp’, en haar curatorschap van de tentoonstelling ‘Activewear’ in het Hasseltse Modemuseum.
Als Fashion Director bij ELLE België zal ze verantwoordelijk zijn voor de redactionele identiteit van het magazine, en zal ze d creativiteit en innovatie van de Belgische mode in de verf zetten. Ze zal toezicht houden op de ontwikkeling van modeprojecten en nauw samenwerken met lokale ontwerpers om Belgische uitmuntendheid op het internationale toneel te promoten.
“Deze functie bij ELLE België voelt een beetje als thuiskomen. Na een lange carrière als professioneel atleet wilde ik mijn liefde voor schrijven combineren met mijn obsessie voor mooie kleding. Ik zie ze beide als een kunstvorm. Door de twee te verbinden, creëer ik projecten met een visie. Projecten met zowel een dosis intelligente humor als ongelooflijke vaardigheid en diepgang. Mode maakt me aan het lachen of zet me aan het denken. Het is niet per se delicaat of mooi, maar het roept altijd een emotie op,” vertelt Elodie Ouedraogo.
“Elodie staat bekend om haar pragmatische aanpak. Haar passie en energie beschouwen we als essentiële kwaliteiten om deel uit te maken van een internationaal gerenommeerd magazine als ELLE België. Verder heeft ze een uniek perspectief en een uitstekend vermogen om sterke visuele verhalen te creëren die resoneren met ons lezerspubliek. We kijken ernaar uit om je kennis te laten maken
met haar visie in onze modespecial voor september, verkrijgbaar vanaf vrijdag 30 augustus,” reageert het redactieteam.