Emakina wint vier W3 Awards

Awards / News

Emakina voegt vier W3 Awards toe aan zijn internationale trofeeëncollectie. De American Academy of Interactive and Visual Arts bekroonde het bureau voor zijn verdienste op het vlak van marketing, videocreatie en de bouw van websites voor projecten met Walibi, The Belgian Hospitals Fundraising Initiative (gecoördineerd door Fondation Saint-Luc), Honda en Bozar.

Goud voor #ClapAndAct

Emakina won goud in de categorie Cause-Related Marketing voor de #ClapAndAct-campagne, ontwikkeld in samenwerking met de Saint-Luc Foundation en het Belgian Hospitals Fundraising initiative. Met een zeer beperkt budget, ruim 600 uur pro bono werk en de steun van heel wat bekende personen en burgers zamelde de campagne 2,2 miljoen euro in. Ze verenigde daarbij ook mensen over het hele land om de universitaire ziekenhuizen van België te steunen.

Een tweede gouden W3 voor Walibi's Kondaa videoreeks

Het Brusselse team van Emakina creëerde de bekroonde videoreeks als onderdeel van een brede communicatiecampagne om de nieuwe megacoaster van Walibi te lanceren. De Kondaa-campagne richtte zich op gezinnen met jonge kinderen en jongvolwassenen. Het partnerbureau van Walibi ontwikkelde ‘De Legende van Kondaa’ op de website, in video’s, radiospots en grafische ontwerpen. Emakina’s video-experts verzorgden de audiovisuele productie, inclusief de geluidsproductie.

Honda's videoserie en de vernieuwende website voor Bozar winnen elk zilveren W3's

Het videoteam van Emakina won een zilveren W3 Award voor de Ik kies Honda-online videoreeks. Ze volgden de befaamde fotografe Elisabeth Verwaest terwijl die op bezoek ging bij drie gewone Belgen. Manon, Dries en Geert vertelden haar over de keuzes in hun leven, waarbij de gemakkelijkste van allemaal de aankoop was van hun Honda Jazz, Honda CR-V, en Honda e.

Emakina sleepte met Bozar ook een zilveren W3 Award in de wacht voor de Beste Kunstwebsite. Na intensief onderzoek, strategie en projectscope-werk creëerde het team een elegant en intuïtief online platform voor het toonaangevende Brusselse Paleis voor Schone Kunsten. De nieuwe website combineert een eenmalige aanmelding met de allernieuwste systemen voor ticketing en een rijke AI-gedreven omnikanaal-ervaring.