eneloop expedition 2100 is begonnen

Communication / News

eneloop-expedition-2100_header

Woensdag 7 juni bracht ARK Communicatie de sponsors en deelnemers samen op de initiation day, vrijdag 23 juni om 14.00 u. ging de wedstrijd van start: de eneloop expedition 2100. eneloop en marketing- en communicatiebureau ARK orkestreerden de Europese wandelwedstrijd voor het goede doel om het duurzame karakter van het batterijenmerk in de kijker te zetten. Er staat een donatie van maar liefst 21.000 euro op het spel.

De eneloop expedition 2100 is een internationale trektocht georganiseerd door eneloop en ARK Communicatie waarin drie duo’s elk 2.100 kilometer wandelen naar de eindmeet in Milaan. Het doel is de finish te bereiken met zoveel mogelijk punten op zak. Die kunnen ze verdienen door ‘likes’ en ‘comments’ te verzamelen op social media, wekelijkse uitdagingen tot een goed einde te brengen en ludieke stadsopdrachten te vervullen tijdens 5 tussenstops. De teams starten op vandaag in Kopenhagen (Denemarken), Cambridge (Verenigd Koninkrijk) en Poznán (Polen). Het winnende team krijgt 21.000 euro voor een zelf gekozen goed doel, de runner-ups 2.100 euro.

Tijdens de initiation day ontmoetten de teams en wedstrijdsponsors elkaar voor het eerst. De deelnemers ontvingen hun uitrusting, waaronder een drone, smartphones en outdoormateriaal. Verder kregen ze handige tips & tricks om te slagen in hun opdracht. Zo leerden ze bijvoorbeeld hoe je goede foto’s maakt met je smartphone en hoe je spectaculaire beelden schiet met een drone. Om al meteen de milieuvriendelijke en avontuurlijke toon te zetten, kwamen de teams per boot aan bij ARK in Rupelmonde vanuit Antwerpen.

De enthousiaste teams:

  • Het vriendenduo Michał en Paweł uit Polen, team Red, stapt voor Amnesty International. Hun motto? “Help others, then maybe they will be helping you one day.”
  • De identieke tweeling Anders en Kasper uit Denemarken, team Purple, doet mee ten voordele van de Student Society for Environmental Protection (SOREX). “Send an ecological message and inspire others to do the same”, luidt hun leuze.
  • Het koppel Romas en Simona uit het Verenigd Koninkrijk, team Yellow, ondersteunt een project in thuishaven Litouwen onder het devies “Let us walk in harmony”.

De gulle sponsors:

Columbia Sportswear (outdoorkledij), Nordisk (outdoormateriaal), Xiro (drones) and Fairphone (milieuvriendelijke smartphones), T-mobile Austria (mobiele abonnementen), Sparkle (socialmediadisplays), Adventure Food (instant maaltijden voor outdooractiviteiten), Husky (outdoormateriaal) en Panasonic (elektronische apparaten).

“Het belooft een sensationele wedstrijd te worden, de teams staan op scherp," zegt Ben Verleysen, managing director van ARK Communicatie. Lees meer over de expeditie op ARK.be, de eneloop expedition-website en de Facebookpagina van de wandelwedstrijd.