Engie en TBWA zetten de stap naar minder koolstof
“De eerste stap naar een koolstofneutrale toekomst is erin geloven”, zo klonk het in de vorige campagne van Engie. Maar wat is de volgende stap? Tot actie overgaan, zo blijkt uit de gloednieuwe campagne. Want onder het motto “zet de stap naar minder koolstof” zet het energiebedrijf samen met TBWA dat geloof met veel goesting om in concrete acties zoals slim verwarmen, thuisbatterijen plaatsen en zonnepanelen leggen. Voor dat laatste organiseert Engie zelfs een webinar, met alles wat je ooit wilde weten over zonnepanelen.
De aanstekelijkheid van koolstofneutraliteit
Concreet bestaat de campagne uit een televisiespot, radiocommercial en een online campagne. “We willen onze ambities en ons enthousiasme rond het thema overbrengen aan het grote publiek,” vertelt Gaetano Palermo, brand manager bij Engie. “Want eens je een stap richting koolstofneutraal zet, wordt de volgende stap steeds aanstekelijker.” Daarom toont de spot ook een dynamische opeenvolging van verschillende mensen die grote en kleine stappen gezet hebben. Zoals bijvoorbeeld ecowarrior Moenia Ladhib, bezieler van de webshop ecossentials.eu en ook bekend uit de vorige Engie-campagne. Of Lydia Leysen, de immer sympathieke dakmoestuinier van Het Pakt in Antwerpen. En natuurlijk ook Engie-medewerkster Elisabeth Celenza, die in het laatste shot onbevreesd bovenop de windturbine poseert.
Niet zomaar een webinar
Om mensen te helpen een stap naar minder koolstof te zetten organiseert Engie ook een webinar over zonnepanelen. “Zeker de laatste maanden rijzen er enorm veel vragen op over deze groene investering. Daarop willen we, als betrouwbare en innovatieve leverancier, een duidelijk antwoord bieden,” zegt Palermo. De gratis infosessies worden in goede banen geleid door comedian Bert Kruismans en zijn toegankelijk voor zowel klanten als niet-klanten. Inschrijven kan via de website van Engie.
CREDITS
AGENCY : TBWA\Belgium
CLIENT: Engie Gaetano Palermo, Steven Verlinde, Suzanne Mioulet, Sarah Vankeilegom
CAMPAIGN TITLE: Zet ook de stap naar minder koolstof –Vous aussi faites le pas vers moins de carbone
CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus
CREATIVE TEAM: Arnaud Bouclier & Philip De Cock, Vincent Nivarlet & Wilfrid Morin
ACCOUNT TEAM: Nancy Vanlerberghe, Ophélie Vanhagendoren, Molly Vu Duc, Erine Brems
STRATEGY : Sylvie Dewaele, Stephanie Vercruysse
CONNECTION PLANNER : Sam Nipius
INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Laura De Deurwaerder
DIGITAL CREATIVE TEAM: Geert Feytons
TRAFFIC: Jana Malfroid, Christine Lips
DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin
DTP : Victor Wilmot, Karol Cepowicz
DIGITAL PRODUCTION : MAKE
PROJECTS MANAGEMENT TEAM : Stijn Punie, Juliette Defoux
ONLINE PRODUCTION:
ART BUYER: Elly Laureys
AGENCY PRODUCER:
Cindy De Mooter
PRODUCTION COMPANY: MAKE
Directors: Jeroen Mol
POST-PRODUCTION:
Post-producer: Shana Duprez
Offline: Gert Van Berckelaer
Online: Helena Overlaet-Michiels / Enzo Piccinato / Stijn Van Assche
Grading: Joost Van Kerckhove
Music: Gregory Caron
SFX en mix: Gwenn Nicolay
SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE
Producer: Shana Duprez
Offline/Online: Helena Overlaet-Michiels
Music: Gregory Caron
SFX en mix: Gwenn Nicolay
RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE
Producer: Raf Cyran
Sound: Nicolas Van Ruysevelt
MEDIA AGENCY: Space
MEDIA PLANNERS: Hélène Rousseau