Engie en TBWA zetten de stap naar minder koolstof

Crea / News

“De eerste stap naar een koolstofneutrale toekomst is erin geloven”, zo klonk het in de vorige campagne van Engie. Maar wat is de volgende stap? Tot actie overgaan, zo blijkt uit de gloednieuwe campagne. Want onder het motto “zet de stap naar minder koolstof” zet het energiebedrijf samen met TBWA dat geloof met veel goesting om in concrete acties zoals slim verwarmen, thuisbatterijen plaatsen en zonnepanelen leggen. Voor dat laatste organiseert Engie zelfs een webinar, met alles wat je ooit wilde weten over zonnepanelen.

De aanstekelijkheid van koolstofneutraliteit

Concreet bestaat de campagne uit een televisiespot, radiocommercial en een online campagne. “We willen onze ambities en ons enthousiasme rond het thema overbrengen aan het grote publiek,” vertelt Gaetano Palermo, brand manager bij Engie. “Want eens je een stap richting koolstofneutraal zet, wordt de volgende stap steeds aanstekelijker.” Daarom toont de spot ook een dynamische opeenvolging van verschillende mensen die grote en kleine stappen gezet hebben. Zoals bijvoorbeeld ecowarrior Moenia Ladhib, bezieler van de webshop ecossentials.eu en ook bekend uit de vorige Engie-campagne. Of Lydia Leysen, de immer sympathieke dakmoestuinier van Het Pakt in Antwerpen. En natuurlijk ook Engie-medewerkster Elisabeth Celenza, die in het laatste shot onbevreesd bovenop de windturbine poseert.

Niet zomaar een webinar

Om mensen te helpen een stap naar minder koolstof te zetten organiseert Engie ook een webinar over zonnepanelen. “Zeker de laatste maanden rijzen er enorm veel vragen op over deze groene investering. Daarop willen we, als betrouwbare en innovatieve leverancier, een duidelijk antwoord bieden,” zegt Palermo. De gratis infosessies worden in goede banen geleid door comedian Bert Kruismans en zijn toegankelijk voor zowel klanten als niet-klanten. Inschrijven kan via de website van Engie.

CREDITS

AGENCY : TBWA\Belgium

CLIENT: Engie Gaetano Palermo, Steven Verlinde, Suzanne Mioulet, Sarah Vankeilegom

CAMPAIGN TITLE: Zet ook de stap naar minder koolstof –Vous aussi faites le pas vers moins de carbone

CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus

CREATIVE TEAM: Arnaud Bouclier & Philip De Cock, Vincent Nivarlet & Wilfrid Morin

ACCOUNT TEAM: Nancy Vanlerberghe, Ophélie Vanhagendoren, Molly Vu Duc, Erine Brems

STRATEGY : Sylvie Dewaele, Stephanie Vercruysse

CONNECTION PLANNER : Sam Nipius

INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Laura De Deurwaerder

DIGITAL CREATIVE TEAM: Geert Feytons

TRAFFIC: Jana Malfroid, Christine Lips

DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin

DTP : Victor Wilmot, Karol Cepowicz

DIGITAL PRODUCTION : MAKE

PROJECTS MANAGEMENT TEAM : Stijn Punie, Juliette Defoux

ONLINE PRODUCTION:

ART BUYER: Elly Laureys

AGENCY PRODUCER:

Cindy De Mooter

PRODUCTION COMPANY: MAKE

Directors: Jeroen Mol

POST-PRODUCTION:

Post-producer: Shana Duprez

Offline: Gert Van Berckelaer

Online: Helena Overlaet-Michiels / Enzo Piccinato / Stijn Van Assche

Grading: Joost Van Kerckhove

Music: Gregory Caron

SFX en mix: Gwenn Nicolay

SOCIALS PRODUCTION COMPANY: MAKE

Producer: Shana Duprez

Offline/Online: Helena Overlaet-Michiels

Music: Gregory Caron

SFX en mix: Gwenn Nicolay

RADIO PRODUCTION COMPANY: MAKE

Producer: Raf Cyran

Sound: Nicolas Van Ruysevelt

MEDIA AGENCY: Space

MEDIA PLANNERS: Hélène Rousseau