De Epica Awards zetten de eindspurt in. Op 21 november worden de prijzen uitgereikt, de dagen ervoor jureert de jury in Amsterdam. De online jury maakte alvast een eerste schifting. Wat we nu al kwijt kunnen: de Belgische bureaus Boondoggle, darwin BBDO, FamousGrey en ICF Next staken alvast nominaties op zak, met campagnes voor De Morgen, Fairtrade Belgium, Volvo en de Europese Commissie.
Dit jaar ontving Epica 3410 inzendingen uit 61 landen. Het grootste aantal inzendingen kwam uit Duitsland, gevolgd door Frankrijk en de Verenigde Staten. Er was een toename van het aantal inzendingen uit Georgië, Oezbekistan, Israël, Canada en China. Nieuwe landen zijn Cyprus, Luxemburg, Armenië en Malta. "Ondanks een algemeen gevoel van onzekerheid, vooral in heel Europa, konden de bureaus in hun budget ruimte vinden om ons hun beste werk toe te sturen," zegt de redactiedirecteur van Epica, Mark Tungate. "Het resultaat was dat de (online, n.v.d.r.) jury heel hard moest werken om het briljante van het goede te scheiden. Wij geloven dat onze shortlist nu al de 'best in show' vertegenwoordigt en iedereen die erop staat, verdient onze felicitaties."
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]