Er beweegt wat bij IPG Mediabrands

News / People

Tom Van Hoof

Tom Van Hoof

Gauthier Elslander

Gauthier Elslander

Johan Putseys

Johan Putseys

Er beweegt wat bij IPG Mediabrands: Gauthier Elslander volgt Tom Van Hoof op als Managing Director van Initiative. Tom Van Hoof zelf wordt Chief Growth Officer van IPG Mediabrands. En Johan Putseys van zijn kant mag zich voortaan Chief Operations Officer noemen binnen de Initiative structuur aan de zijde van Gauthier Elslander.

Na bijna zes jaar bij IPG Mediabrands, waarvan een tweetal aan het hoofd van het op een na grootste agency van het land, neemt Tom Van Hoof dus een nieuwe handschoen op door een van de voortrekkers te worden van de groeistrategie van de klanten én de IPG Mediabrands groep, in België en Luxemburg. Wij herinneren eraan dat Initiative in de loop van de voorbije twee jaar herbevestigd werd door de Nationale Loterij en flink wat nieuwe klanten gewonnen heeft, zowel lokaal als internationaal. Tom Van Hoof zal geflankeerd worden door Jean-Pierre Cremers, Commercial Director, die sinds 2016 op post is.

Met zijn 23 jaar ervaring op het gebied van marketing en communicatie zal Gauthier Elslander de nieuwe positionering van Initiative belichamen. “In een wereld waar consumenten sneller evolueren dan merken, heeft Inititiave meer dan ooit de ambitie om merken te helpen om zich, wereldwijd, in de ‘Cultuur’ van de consumenten te verankeren,” licht Gauthier Elslander toe. Vóór hij, vijf jaar terug, IPG Mediabrands kwam versterken als Chief Strategy & Marketing Officer, had hij zich onder meer al geprofileerd als Strategy & Planning Director bij OMD en PHD, Head of Marcom bij Orange/Base, of nog European Account Director bij BBDO Düsseldorf.

De rol van Johan Putseys wordt ook aanzienlijk uitgebreid. Hij  staat al meer dan 20 jaar ten dienste van Initiative en zijn klanten en neemt de verantwoordelijkheid op voor de media-operaties en -strategieën voor alle teams en klanten van Initiative.