Ethias en Springbok motiveren jonge Belgen om uit fouten te leren

4schools / Crea / News

Ethias lanceert een nieuw campagneplatform gericht op twintigers. Met #FailBetter wil Ethias twintigers aanmoedigen om nieuwe stappen te zetten in het leven. Een leven dat bestaat uit vallen en opstaan. Mocht het nodig zijn, dan is Ethias er voor hen op te vangen. De strategie, creatie en ontwikkeling van deze nieuwe campagne zijn van de hand van brandtech agency Springbok, waaronder de online experience “AI-ccident”. Deze activatie maakt voor het eerst in België Artificiële Intelligentie via Midjourney toegankelijk voor elke Belg.

Twintigers zetten een heleboel nieuwe stappen in hun leven: samenwonen met vrienden, de aanschaf van een eerste tweedehands auto, een grote reis maken, een eerste huis of appartement kopen... Dat betekent ook de eerste keer een botsing, de eerste keer een frietketel in brand, de eerste keer een been gebroken op reis. Allemaal impactvolle momenten waarbij Ethias haar baseline ‘We zijn er voor je’ wil waarmaken met een nieuw campagneplatform #FailBetter.

“De verzekeringssector staat vaak wantrouwig tegen de onervarenheid van jongeren.. Ethias wil jonge mensen net aanmoedigen om nieuwe stappen te zetten, op hun eigen ritme... En loopt iets niet zoals gepland, dan is Ethias er voor hen. Want fouten maken is menselijk,” vertelt Vincent Pécasse, head of marketing bij Ethias. “Het hoort er gewoon bij als je nieuwe dingen probeert. Het helpt je groeien in het leven.” Samengevat: #FailBetter.

Alexander Cha'ban, creative director bij Springbok, vult aan: “Tegen twintigers moet je niet zeggen wat ze moeten doen. Ons campagneplatform informeert hen op een menselijke manier over verzekeringen, gaat de discussie aan met de doelgroep over de verzekeringen van morgen, moedigt aan om nieuwe stappen te nemen, en laat jonge mensen mogelijke fails al eens ervaren.” De campagne maakt verzekeringen nog toegankelijker door een combinatie van informatieve content, Artificial Intelligence-ervaringen, influencer-samenwerkingen, discussieplatformen en game-experiences. Het platform www.ethias.be/failbetter brengt alles samen.

Uniek voor België is de speciaal voor de campagne ontwikkelde Artificiële Intelligentie experience “AI-ccident”. Via de tool kan je zelf een keukenbrandje, sportongeluk, auto- of reisongeval simuleren in je eigen omgeving mét je eigen te verwachten reactie. Die fictieve fail laat je een eigen ongeluk voor de eerste keer virtueel ervaren. De tool maakt de AI-magie van Midjourney toegankelijk op elke smartphone van elke Belg.

De geïntegreerde campagne loopt de komende maanden in verschillende fases in out of home, radio, online radio, social media (Facebook, Instagram, TikTok), Twitch en YouTube

Credits

Client: Ethias

Contacts: Vincent Pécasse, Karolien Schoefs, Svea Thielen, Jelle Vanheers, Fleur Bijnens, Stijn Van Aerschot, Rudi Bola, Steve Neven, Jan-Pieter Wintmolders, Margaux Goës, Jeremie Detiège, Caroline Thill

Agency: Springbok

Executive Creative Director: David Snellenberg

Creative Director: Alexander Cha’ban

Creatives: Wannes Vandael, Laurens Demuynck, Kevin Put, Kenny Vermeulen, Martijn Leenaers, Pieter Staes, Manuel Ostyn, Sophie Colens, Thomas Thyssens, Derek Brouwers, Louise Maeyaert

Strategy Director: Tomas Sweertvaegher

Performance Strategists: Alexander Duyvendak, Kirsten Haver Droeze, Alyona Matvieieva, Janne van den Broek, Bram Mickers, Eline Steijaert, Bianca Knoll

Design Director: Jeroen Van Norren

UX/UI designer: Jonas Vanhamme

DTP: Lies Van Eyck, Lies Ghyoot, Christien Vanherck

Technology Director: Yoeri Conickx

Developers: Olivier Rasquin, Bastien De Kan

Motion Design: Aad Verstraelen

3D design: Jente De hoon, Tom Ramakers

Client Service Director: Murielle Segers

Account Director: Jeremy Borremans

Account Management en Project Management: Laetitia De Coster, Jente Smit, Tatiana Vandoorne

Production AI: NoComputer

Video production: Disturb

Radio production: Bubble studio

Retouching studio: The Living Room

Influence marketing: Stellar

Market Research: BUFFL

ATL media: Space