Ethias en Springbok zijn er voor alle soorten chauffeurs

Crea / News

Nu het Autosalon achter de rug is, breekt de tijd aan om aan je verzekering te denken. Daarom lanceren Ethias en Springbok een nieuwe mobiliteitscampagne. Centraal staat de gedachte dat Ethias er voor iedereen is: voor mensen die al elektrisch rijden, voor mensen die nog rijden met een benzinewagen, voor mensen met een nieuw auto, of voor zij die kiezen voor een occasie, of toch voor de bakfiets.

Mobiliteit is vandaag complexer dan ooit. Denk aan stijgende prijzen, lange wachttijden voor nieuwe auto's en de noodzaak voor laadinfrastructuur. Daarnaast kiezen steeds meer mensen voor alternatieven zoals de fiets of voor een mix van oplossingen. "Ethias is er voor iedereen. Hoe je je ook verplaatst, welke gewoontes je ook hebt, we zijn er voor je. Niet toevallig is dat onze baseline," vertelt Karolien Schoefs,  head of traffic & performance bij Ethias. 

Alexander Cha'Ban, creative director bij Springbok, vult aan: "Iedereen heeft zijn eigen gewoontes in het verkeer. Dat vinden wij net interessant. Of je nu bij de minste regendruppel meteen naar je auto vlucht, of je met een heel vuile auto rondrijdt, dat vinden wij niet erg. Wij oordelen niet, we spelen die kleine menselijke trekjes net uit in onze creatie als conversation-starters."

De geïntegreerde campagne loopt de komende weken in out of home, radio, online radio, social media (Facebook, Instagram, Tiktok) en YouTube.

Credits

CLIENT: Ethias

Vincent Pécasse, Karolien Schoefs, Jelle Vanheers, Fleur Bijnens, Véronique De Barsy

AGENCY: Springbok

CAMPAIGN TITLE: Ethias Mobiliteitscampagne 2023

CREATIVE DIRECTOR: Alexander Cha’ban, David Snellenberg

BRAND CREATIVE TEAM:  Kevin Put, Wannes Vandael

DIGITAL CREATIVE TEAM: Jonas Vanhamme

CONTENT CREATION: Cato Chalmet, Anneleen Vaes

COPYWRITING:  Laurens DeMuynck, Sophie Colens

RETOUCHES: The Livingroom

DTP: Lies Ghyoot

DESIGN DIRECTOR: Jeroen Van Norren

MOTION DESIGN: Pieter Dombret en Lucas Willems

STRATEGY: Tomas Sweertvaegher  

PERFORMANCE STRATEGY: Kirsten Haver Droeze, Alexander Duyvendak

ACCOUNT TEAM: Murielle Segers, Cleo Geladé, Jente Smit

PRODUCER: Bram Busschots

MEDIA AGENCY: Space