Eurobest 2018: en de winnaars zijn...

eurobest

Awards / News

Eurobest imageGeen extra zegeviering op Eurobest voor Happiness en zijn campagne ‘BlindMeters’, de enige Belgische campagne die nog mee in de running was voor een Grand Prix. Eurobest maakte vorige week al zijn Grands Prix en Special Award winnaars bekend tijdens Eurobest Unwrapped.
De 2018 Eurobest Grand Prix winnaars:

  • ‘Black Supermarket’ van Marcel, Paris voor Carrefour (Brand Experience Grand Prix en Activation Grand Prix)
  • ‘JFK Unsilenced’ van Rothco | Accenture Interactive, Dublin voor The Times/News UK & Ireland (Creative Data Grand Prix, Digital Craft Grand Prix en Radio & Audio Grand Prix)
  • ‘Give the Rainbow’ van adam&eveDDB London voor Skittles, Mars (Creative Effectiveness Grand Prix)
  • ‘Mercedes-Benz G-Class – The Amber Cube’ van Antoni, Berlin voor Mercedes-Benz (Design Grand Prix)
  • ‘Bihor Couture’ van McCann Bucharest voor Beau Monde (Digital Grand Prix)
  • ‘La Forêt - Bet on a Murderer’ van Publicis Conseil, Paris voor France Télévisions - France 3 (Direct Grand Prix en Entertainment Grand Prix)
  • ‘Hope’ van Blur Films, Madrid voor ICRC (Film Craft Grand Prix)
  • ‘The Supporting Act’ van BBC Creative, London voor BBC (Film Grand Prix)
  • ‘#BloodNormal’ van Ketchum, London voor Libresse/ Bodyform (Essity) (Glass - The Award for Change Grand Prix en Integrated Grand Prix)
  • ‘#Unwanted’ van McCann, Belgrade / McCann, Podgorica voor NGO Women’s Right Center (Grand Prix for Good)
  • ‘Making the World Accessible, Dot by Dot.’ van Serviceplan Germany, Munich voor Dot Incorporation (Innovation Grand Prix)
  • ‘The Animals’ Own Emergency Number’ van TRY, Oslo voor DNB (Media Grand Prix)
  • ‘Block Wish’ van S-GROUP, Helsinki voor S-Group (Mobile Grand Prix)
  • ‘Football Decoded’ van Mccann London voor Microsoft (Outdoor Grand Prix)
  • The Remarkable Edith’, ‘The Remarkable Katherine’ en ‘The Remarkable Lise’ van DDB Düsseldorf voor Stabilo International GMBH (Print & Outdoor Craft Grand Prix en Print & Publishing Grand Prix)
  •  ‘Trash Isles’ van AMV BBDO, London voor LADbible/The Plastic Oceans Foundation (PR Grand Prix)

The 2018 Eurobest Special Award winnaars:

  • Network of the Year: Publicis Worldwide (tweede plaats voor DDB Worldwide en derde plaats voor McCann Worldgroup)
  • Media Network of the Year:  PHD Worldwide (tweede plaats voor Carat en derde plaats voor Havas Media Group)
  • Eurobest Agency of the Year: Rothco | Accenture Interactive, Dublin, Ireland (tweede plaats voor PUBLICIS CONSEIL, Paris, France en derde plaats voor AMV BBDO, London, United Kingdom)
  • 2018 Eurobest Golden Palm: Blinkink, United Kingdom (tweede plaats voor Blur Films, Spain en derde plaats voor Henry, France)
  • Independent Agency of the Year: TRY, Oslo, Norway (tweede plaats voor Jung von Matt/Limmat, Zürich, Switzerland en derde plaats voor Herezie, Paris, France)