Eurobest 2024: zwart-geel-rood onder de juryleden

Awards / News

Eurobest 2024, dat de meest gedurfde en doeltreffende creaties van Europa viert, heeft de samenstelling van de jury voor het evenement van dit jaar bekendgemaakt. Onder de experts die werden geselecteerd om de creatieve werken te beoordelen, vallen verschillende Belgische persoonlijkheden op, wat getuigt van het belang van de Belgische creatieve knowhow op de internationale scène.

Sterke Belgische aanwezigheid in de jury 

Dit jaar zullen Klaartje Galle, chief creative officer bij VML, en Zoé de Priester, creative copywriter bij Mortierbrigade, België vertegenwoordigen in belangrijke categorieën. Klaartje Galle zal haar expertise ter beschikking stellen aan de jury die werk beoordeelt in de categorieën Audio & Radio, Film, Print & Publishing, terwijl Zoé de Priester campagnes zal beoordelen in de gebieden Brand Experience & Activation en Creative Commerce.

Daarnaast zal Karen Corrigan, medeoprichter en CEO van Happiness, deelnemen aan de jurering van de categorie Creative Effectiveness & Strategy, waar zij de meest effectieve creatieve strategieën in Europa zal beoordelen.

Europese competitie gaat wereldwijd

Eurobest, dat in november 2024 in Londen plaatsvindt, richt zich dit jaar op inclusiviteit en innovatie, met de sterkste vertegenwoordiging ooit van creatieven uit Midden- en Oost-Europa en een eerste deelname uit IJsland. De jury bestaat uit experts met uiteenlopende achtergronden die toonaangevende merken en bedrijven vertegenwoordigen, zoals Netflix, Nike, Google, TikTok en Samsung Electronics.

Thorleifur Gunnar Gíslason, van het creatieve bureau Brandenburg in IJsland, is de eerste vertegenwoordiger van zijn land die in de jury zit. Zijn rol benadrukt het groeiende belang van geografische diversiteit in internationale creatieve competities.

Met kopstukken als Klaartje Galle, Zoé de Priester en Karen Corrigan blijft België zich profileren als een invloedrijke speler in de Europese creativiteit. Hun deelname aan Eurobest getuigt van het dynamisme en de expertise van de Belgische sector in een brede waaier van domeinen, van creatieve strategie tot merkbeleving.

Deze benoemingen versterken ook de positie van België op het internationale toneel, waar uitmuntendheid in creativiteit steeds meer erkend wordt.

Eurobest 2024 wordt een niet te missen evenement voor de Europese reclame- en marketingindustrie. Inzendingen voor de Eurobest Young Creatives wedstrijd zijn open tot 18 november 2024, en deelnemers hebben tot 17 oktober de tijd om hun werk in te zenden voor de editie van dit jaar.

Lees ook: 

Eurobest 2024: what's new?

Eurobest 2024 Young Creatives Competition uit de startblokken