Europ Assistance lanceert mobiele app

Communication / Innovation / News

Europ Assistance

Bijstandsverzekeraar Europ Assistance breidt zijn dienstverlening uit en lanceert een gebruiksvriendelijke en interactieve mobiele app, gratis beschikbaar via Google Play of Apple Store. Zo zal de klant nog sneller geholpen worden na een technisch defect, want met één simpele klik op de smartphone wordt de klant gelokaliseerd en vertrekt de dichtstbijzijnde Europ Assistance pechverhelper naar de defecte wagen. De lancering van deze app past in het ruimere kader van de digitale transformatie van Europ Assistance.

Steeds meer mensen, in het bijzonder de jongeren, gebruiken interactieve digitale applicaties om tegemoet te komen aan hun dagelijkse behoeften. Om de pechbijstand op een snelle en efficiënte manier te koppelen aan deze nieuwe trend, breidt Europ Assistance zijn diensten uit met een mobiele app. Het grote voordeel van de app is gebruiksvriendelijkheid en snelheid. De klant hoeft Europ Assistance namelijk niet noodzakelijkerwijs meer te bellen voor een bijstandsaanvraag bij autopech. Indien hij wenst, kan alles via de app verlopen: van het melden van de autopanne, het doorgeven van de gegevens (soort panne, type wagen, aantal passagiers,..) tot de komst van de pechverhelper ter plaatse. Bovendien komt een minder lange wachttijd langs een drukke weg voor de klant overeen met minder risico’s op een verkeersongeval. Bij elke bijstandsaanvraag wordt de locatie van de klant meteen geregistreerd door de app en wordt de dichtstbijzijnde beschikbare Europ Assistance pechverhelper onmiddellijk ter plaatse gestuurd. Geen risico meer op foutieve vermelding van de locatie dus. De klant kan bovendien alles van A tot Z volgen via de smartphone: de bijstandsaanvraag, de wachttijd tot aankomst van de pechverhelper en de eventuele reparatie bij de garage.