Europabank en June20 trekken twijfelaars over de streep

Crea / News

Twijfelen doen we allemaal, en al zeker in de woelige tijden die we momenteel wereldwijd ervaren. Maar als iemand twijfelt over een investering, betekent dit ook dat die persoon een plan of een droom heeft. En dat moet je Europabank – De bank die durft – geen twee keer zeggen.

Ga van JA, MAJAAA naar JA!

June20 blijft verder schrijven aan zijn saga voor Europabank vanuit de strategische positionering “De bank die durft”. Op die manier onderscheidt Europabank zich op de markt als een bank die meedenkt en durvers ondersteunt bij hun projecten, zowel in de privé- als professionele sfeer. Inspelend op het gevoel van onzekerheid bij veel Belgen, bedacht June20 een nieuwe koepelcampagne met een zware knipoog naar al die twijfel.

Opmerkelijk hierbij: België scoort het hoogst op de Hofstede-index van risicoaversie, hoger dan enig ander land (bron: De Tijd). Dit betekent dat we zuinig zijn met ons geld. Maar deze voorzichtigheid kan ook de weg naar het realiseren van onze dromen belemmeren. Veel Belgen met plannen doen hun enthousiaste, spontane ‘ja’ teniet door er een ‘majaaa’ achter te zetten waarmee ze alles weer in vraag stellen en ze uiteindelijk ‘nee’ bedoelen. “Als bank vinden wij het essentieel dat we ondernemerschap aanmoedigen en de Belgen stimuleren om hun ambities en dromen waar te maken,” zegt Amaury Rooselaer van Europabank.

Met de enthousiaste tagline “Ga van ‘JA, MAJAAA... naar JA!” wil Europabank zowel particulieren als ondernemers duidelijk maken dat ze hun kleine of grote plannen niet zomaar mogen opgeven. Wie zijn twijfel omzet in durf, gaat vooruit. Kris Lenaers, CD van June20, verduidelijkt: “Deze nieuwe koepelcampagne laat op een heel herkenbare en grappige manier zien dat ieder van ons wel een droom heeft en zich daar soms graag in verliest. Een droom waar dan alles kan en mag. Tot de ratio of de risicoaversie te hard toeslaat en je droom uit elkaar spat.”

Deze eerste campagne met focus op professionelen wordt ingezet in affichage (digital OOH, 20m2, 2m2, radio, instore en OLV 30”, 15” en 6”) en via fillboards op tankpistolen.

Credits:

Client: Europabank
Client Contact: Amaury Rooselaer, Katleen De Maesschalck Account Team: Frederik De Zutter, Milan Pollet, Naomi Wullaert
Media planning: Zigt
Strategy: Peter Loiseaux, Wolf Florizoone
CD Kris Lenaers
Creation: Jelle van Garderen, Silke Beurms, Lennie De Troyer Copy FR Fabrice Storti
Design Director: Lim Sijmons
Design: Catherine Van den Meersschaut
Motion Design: Pieter Olievier , Stef Deleurere
DTP Catherine Van den Meersschaut
Film & Photography Production Company: De Machine Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Andreas Vermeulen
Photo Production Manager: Yelena Van Sichem
Director: Henk Loorbach
DOP David Doom
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Audio & Sound Production: Raygun
Radio Production Company: Raygun
Photographer & Retouching: Lieven Dirckx