Maandag 28 januari is het de Europese Dag van de Privacy, ook wel Dataprotectiedag genoemd, om consumenten en bedrijven eraan te herinneren verstandig om te gaan met online activiteiten en data. De IT-vakbeurzen Infosecurity.be en Data & Cloud willen in maart ook hun steentje bijdragen door bedrijven bewuster te maken en te informeren tijdens het onafhankelijke seminarieprogramma met lezingen, casetudies en nieuwe inzichten van experten en ICT-professionals. Bedrijven en organisaties hebben dan ook een belangrijke maatschappelijke rol te vervullen om data te beschermen, want data hebben altijd een eigenaar. Het overkoepelende thema van de beurs Quantified World over intelligente en veilige connecties voor iedere organisatie, haakt zo in op een van de grootste uitdagingen van het moment: hoe kunnen bedrijfsdata optimaal beschermd worden? “Data is het nieuwe goud, de olie van een succesvolle organisatie. Bedrijven die willen overleven en groeien, moeten data niet enkel kunnen analyseren en sturen, maar ook optimaal beveiligen. Negen maand na de invoering van de GDPR-wetgeving, is dit een onmisbaar thema om gevarieerd en onderbouwd te belichten,” zegt Ivo Meertens, brand manager van Infosecurity.be en Data & Cloud Expo. Het salon opent op 20 maart met een pittige paneldiscussie tussen Matthias Dobbelaere-Welvaert van De Juristen, mede-auteur van het grote GDPR-handboek Peter Witsenburg, en data protection officer Jan Guldentops over de stand van zaken negen maand na de GDPR-invoering. Ian Evans, managing director voor EMEA bij OneTrust, trekt de eerste lessen uit de praktijk: hoe leggen bedrijven verantwoording af? Zijn er daadwerkelijk grote boetes uitgeschreven? En hoe zit het met de ePrivacy-regulering? ICT-manager Victor D’Huys kaart het belang aan van wederzijds vertrouwen tussen verschillende gegevensverwerkers als basis voor een goede samenwerking.
Alle lezingen zijn terug te vinden in het online seminarieprogramma via www.infosecurity.be en www.dncexpo.be.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]