Eurostar zet lokale kunstenaars op de trein

Eurostar Brussel

Crea / News

Eurostar BrusselIn september viert Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Europees vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, zijn bestemmingen in het Verenigd Koninkrijk, in België, Frankrijk en Nederland. Het bedrijf onthult een nieuwe marketingcampagne met onder meer films, illustraties, social media-activatie en displays, die een vervolg breien aan het platform “Het Begint Hier”, gelanceerd in maart 2016.

Eurostar Amsterdam

Een serie illustraties, gecreëerd door lokale kunstenaars, belichten de belangrijkste Eurostar-bestemmingen: Londen (Joe Cruz en Charlotte Trounce), Brussel (Pieter van Eenoge), Parijs (Vincent Mahé) en Amsterdam (Timo Kuilder). Elke illustrator maakte een persoonlijk portret van zijn/haar stad en de plekken die hem/haar dagelijks inspireren. Dit alles overgoten met een Eurostar-sausje. En vier video’s nemen ons mee naar Brugge, Parijs, Londen en Amsterdam en tonen de straten en plekjes die de illustratoren dagelijks inspireren, om ons een nieuw perspectief op hun stad te bieden.

Eurostar Paris

Lionet Benbassat, marketingdirecteur bij Eurostar: “We hebben met plezier opnieuw samengewerkt met de illustratoren die meehielpen aan de ontwikkeling van onze grote It Starts Here-campagne, samen met het agentschap AKQA. Via de illustraties en filmpjes bezoeken reizigers op een ludieke, spontane en persoonlijke manier onze bestemmingen, die ze kunnen ontdekken vanaf € 39 enkele reis*. De filmpjes werden verrijkt met geanimeerde doedels om de typische Eurostar-touch en enkele komische elementen toe te voegen.”

Eurostar London 1Eurostar London 2

Peter Lund, creatief directeur bij AKQA: “Door nauw samen te werken met de kunstenaars hebben we lokale kenmerken kunnen toevoegen om zo de steden op een artistieke en inspirerende manier te tonen. De campagne is bedoeld als uitnodiging om deze charmante bestemmingen, die velen al denken te kennen, te ontdekken of te herontdekken.”