Sound of Silence vraagt al enkele maanden een duidelijk signaal voor een concrete heropstart. De drukkingsgroep smeekt haast om een dappere man of vrouw die klare taal spreekt en hen door deze crisis loodst. Want al zeven maanden lang zitten bepaalde sectoren en de bevolking zonder perspectief. Wie geeft het startschot? Wie staat er op?
Perspectief: een levenslijn voor de eventsector en een hoopvol signaal voor de man of vrouw in de straat. De eventmarkt heeft zich een beetje geopend, maar de financiële en persoonlijke verliezen zijn haast niet meer te overzien. Om dit op te vangen lanceerde Sound of Silence een vijfpuntenplan. “Daarmee is perspectief bieden niet eens zo moeilijk. En kan dat bovendien coronaproof. Wat ontbreekt? Een politicus die dit in goede banen leidt.”
“Wat willen we bereiken? We willen een toekomst met verantwoorde, veilige evenementen in de hoofdrol. Van traditionele over hybride tot digitale events. In vijf stappen bereiden we ons voor op het startschot.”
- Eenheid van commando
Een uniform en krachtig kader voor evenementen, van A tot Z, van Alken tot Zuienkerke. - Verlenging van de bankendeal
Een stevige basis om aan events te werken, door een verlenging van de bankendeal tot 6 maanden na de grote heropstart. - Verlenging overbruggingsrecht en technische werkloosheid
Steun om medewerkers in dienst te kunnen houden, en te blijven vergoeden. - Relanceplan voor de sector
Een plan om verdere plannen te maken, in de vorm van memorabele en ontspannende events. -
Een Vlaamse Eventmeester
Een spreekwoordelijke dirigent die alle actoren binnen de eventsector op hetzelfde tempo krijgt, zodat we recht vooruit gaan, in daadkrachtige tred.
“Hoe we dit willen bereiken? We blijven onze politici aansporen om hun job uit te oefenen. We blijven hen wijzen op de belangrijke rol die ze kunnen vervullen om deze waardevolle Belgische sector opnieuw uit het slop te halen. Met een ludiek ogende Facebookcampagne zetten we dit extra kracht bij. Schrik dus niet wanneer we Egbert Lachaert, Jan Jambon, Conner Rousseau of Georges-Louis Bouchez plots uitnodigen voor een feestje. Het is vijf na twaalf en dringend tijd voor actie. Wie doet mee?”
Om het geheel kracht bij te zetten, loopt er een campagne op Facebook die een paar van onze Belgische politici heel direct aanspreekt.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]