Facq en Emakina besparen water en energie

Crea / Innovation / News

emakina facqIs het tijd om uw badkamer (opnieuw) in te richten? Bent u van plan om de verwarming voor uw huis te kiezen of aan te passen? Dan is het een slim plan om de Belgische sanitair- en verwarmingsexpert Facq te bezoeken, zeggen ze bij Emakina. En daar hebben ze een goede reden voor. Emakina nam de informatieve website van Facq 'Green house' (beschikbaar in het Frans en in het Nederlands) als uitgangspunt voor een innovatieve AR-app. In nauwe samenwerking met Facq heeft het team een praktische AR-tool ontwikkeld die u snel een antwoord geeft op ecologische vragen om uw huis en badkamer energiezuiniger en waterzuiniger te maken.emakina facq aAR
Sinds de oprichting van het bedrijf in 1880 door Jean Facq ondersteunen en ontwikkelen vijf generaties de reputatie van dit sterke familiemerk. Vandaag is het een begrip in de Belgische bouwmarkt, met meer dan 700 medewerkers in 38 Sani-centra, 15 showrooms en 3 magazijnen. Het is niet eenvoudig uit te leggen hoe u uw huis en badkamer energiezuiniger en waterzuiniger kunt maken - nochtans relevant in tijden van klimaatmarsen. En om de dingen ingewikkelder te maken, zullen de meest geschikte ontwerpen, systemen en producten variëren afhankelijk van de specifieke context van elk project. Bovendien moet u bij het delen van informatie snel ter plaatse zijn, zonder saai of te technisch te zijn. Bezoekers van Batibouw hebben de nieuwe augmented reality applicatie voor Facq van Emakina uitgeprobeerd en vonden het waterhelder en even verfrissend als een koele zomerse douche!
En het verhaal gaat verder. Emakina begint met het herontwerp van de website Het Groene Huis’ , om de website interactiever te maken, extra categorieën en 3D-animaties toe te voegen.