In samenwerking met verschillende Franse mediabedrijven - waaronder Le Monde, France Télévisions, Libération en AFP - gaan Google en Facebook in Frankrijk de strijd aan met valse berichtgeving.
Zo lanceert Google in samenwerking met 16 Franse media een soort factchecking platform, genaamd Chrosscheck. Daarmee kunnen internetgebruikers een vraag stellen, waarop ze vervolgens een vertrouwbaar antwoord krijgen van die media. Facebook lanceert hetzelfde platform. Op die manier kunnen gebruikers van het sociale netwerk foutieve inhoud en twijfelachtige links signaleren. 8 verschillende Frans media (AFP, BFMTV, L’Express, France Médias Monde, France Télévisions, Libération, Le Monde en 20 Minutes) zullen de informatie controleren. Waar nodig zal Facebook dan een waarschuwing uitzenden in de newsfeed en zal het het gesignaleerde news uit haar feed halen.
Ook in Duitsland worden er stappen gezet richting dit nieuwe factchecking platform. In ons land legde Paris Match een oor te luisteren bij Catherine Anciaux van lapresse.be, de alliantie van de Belgische nieuwsmedia, en daar weten ze op dit ogenblik nog niets. « Maar er zou over gediscussieerd kunnen worden, » zegt ze voorzichtig aan Paris Match.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]