Interactieve digitale reclame, Facebook heeft er wel oren naar. Het bedrijf lanceert advertentieoplossingen die een speelse ervaring tussen mensen en bedrijven moeten stimuleren en resultaten moeten opleveren. zo komen er video poll ads via Facebook mobile feed. Test zouden alvast uitwijzen dat dit soort van advertenties naambekendheid én conversie aanwakkeren. De augmented reality ads spelen in op de specifieke vraag van bedrijven. In de VS zegt 63% van de ondervraagde internetgebruikers in de VS dat ze een AR-ervaring van een merk hebben geprobeerd, en daarom breidt Facebook de AR-mogelijkheid uit naar meer adverteerders, door dit najaar wereldwijd open bèta voor AR-advertenties in te voeren.
En de uitbreiding van de playable ads moet mensen in staat stellen een spel te spelen en te downloaden om zo de merkdoelstellingen voor adverteerders wereldwijd te bevorderen. "Reclame moet harder dan ooit werken om relevanter en lonender te zijn voor de mensen voor wie we het maken. Creativiteit, zoals altijd, is de sleutel en onze nieuwe polling, AR en Playable Ads zijn goede voorbeelden van meer interactieve en speelse manieren om het publiek en de gemeenschappen die we allemaal bedienen te verrassen, te plezieren, te informeren en aan te spreken," zegt Mark D'Arcy, VP global business marketing & chief creative officer bij Facebook.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]