In samenwerking met Nestlé heeft Facebook een televisiereclame van Natural Bliss Coffee Creamer eenvoudig aangepast voor de mobiele feed van Facebook. Door een nieuwe startscene te maken en tekst overlays voor het brengen van de boodschap zonder geluid toe te voegen, werd eenvoudig grote impact gemaakt. Recall en awareness gingen er in tests (volgens de Nielsen-methodologie) duidelijk op vooruit, als men de spot in de Facebook-feed vergeleek met de originele televisiespot. Het hermonturen duurde nochtans minder dan een dag.
Alexis Lebedoff, country lead Facebook Belgium: “We moedigen deze tests aan omdat dit laat zien dat adverteerders die al televisiereclames hebben geproduceerd, eenvoudig en goedkoop aanpassingen kunnen maken om hun reclame effectiever voor mobiel te maken. Facebook werkt samen met bedrijven en bureaus aan mobiel-geoptimaliseerde campagnes, om te leren hoe reclames kunnen worden verbeterd zodat ze nog aantrekkelijk zijn voor mobiele gebruikers en bovendien de uitkomsten voor adverteerders verhogen.”
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]