Het Gentse bureau FAITH werkte de voorbije dagen zijn eerste campagne af voor PrimaDonna. Ter gelegenheid van International Compliments Day werd een ode gebracht aan rondingen met een content-story, uitgewerkt rond ‘Body Positivity’. Een ‘uplifting’ verhaal dat inzet op optimistische en positieve beeldvorming. Fans van het merk kregen plotseling complimentjes uit onverwachte hoek, onder meer van actrices Ini Massez en Pascale Platel en van auteur Sabine Peeters. Kort daarop ontvingen PrimaDonna followers ook een video met een boodschap van de drie ambassadeurs, het verslag van een dag lang van gedachten wisselen over complimenten, je lijf graag zien en goed zitten in je vel.Nieuwe fans die zich aanmeldden, konden meteen ook intekenen op extra content, footage en behind-the-scènes stories. Alle volgers werden uitgenodigd om op 1 maart mee te helpen de ode aan rondingen te verspreiden, door complimentjes te geven aan vrienden en vreemden. Met de hulp van FamousRelations werden ook influencers als Ann Reymen, Cindy van Dyck, Dorothée Dauwe, Eline Demunck, Matti Verbeeck, Lilli Ewert en Julie Verbeeck ingezet. Samen met Ini, Pascale en Sabine goed voor bijna 300.000 followers. De campagne haalde het programma Hautekiet op Radio 1 en werd heel snel ook opgepikt door invloedrijke vrouwen als Kaat Bollen, Ann Reymen, Karen Housen, Cindy Van Dijck,… De samenwerking sloeg aan en de campagne werd ook in Duitsland uitgerold. Ook de komende maanden zullen Faith en PrimaDonna hun ‘Ode to Curves’ verder zetten.
Credits:
Campaign: Complimentsday 2018 - Ode To Curves
Client: Vandevelde - PrimaDonna
Agency: FAITH
Account: Kaat De Brandt
Creative Team: Peter Lissens & Hanne Deheegher
Creative Direction: Peter Lissens & Bas De hooghe
PR Agenccy: FamousRelations
Production Company: The Breakfast Club
Producer: Mattias Dewitte
Director: Heleen Decerq & Peter Lissens
DOP: Heleen Declerq & Ilona Vanouplines