Iets langer dan een jaar geleden creëerden FamousGrey en Ketnet creëerden samen een applicatie met als doel de leesvaardigheid van kinderen te verbeteren. Een geslaagde missie blijkt nu, want Ketnet Dub krijgt een eervolle vermelding onder de categorie onderwijs bij de 22ste editie van The Webby Awards.
Jaarlijks rijkt the International Academy of Digital Arts and Sciences (AIDAS) Webby Awards uit voor de beste onlinecampagnes wereldwijd. Volgens de New York Times zijn de Webby Awards zelfs ‘de grootste eer op het internet’. Onder de categorie onderwijs van websites en applicaties, kreeg FamousGrey een eervolle vermelding. Dit betekent dat de applicatie tot een van de beste campagnes behoort van de 13.000 inzendingen die de AIDAS dit jaar ontving.
Leren lezen is voor kinderen niet altijd vanzelfsprekend. Uit studies blijkt dat door hardop te leren lezen, het leerproces versneld wordt. Daarom sloegen Ketnet en FamousGrey de handen in elkaar om hardop lezen leuker te maken voor jonge lezers. Dub speel je op de tablet, vandaag het meest toegankelijke medium om kinderen te bereiken.
Bij de Dub-applicatie neemt het kind de rol aan van een bekende Ketnet-wrapper in een animatiefilm. Het kind leest de tekst die op het scherm verschijnt voor en maakt zo een eigen animatieaflevering. Die dan later gedeeld kan worden met ouders via e-mail. De tekst binnen de afleveringen kent drie leesniveaus, waarvan de moeilijkheidsgraad gebaseerd is op de basisrichtlijnen van het AVI-systeem.
Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]

Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]




