FamousGrey en Helan gaan voor bredere kijk op welzijn

Crea / News

OZ en Partena Ziekenfonds bundelden hun krachten en werden samen Helan. Nu komt het nieuwe ziekenfonds naar buiten met hun nieuwe positionerende lijn “helemaal welzijn”. FamousGrey bedacht de nieuwe positioneringscampagne en vertaalde “helemaal welzijn” in een sprekende campagne. Het belangrijkste inzicht hierbij: het is de opdracht van een ziekenfonds om het welzijn van zijn klanten te bevorderen. En dat dat gaat veel verder dan alleen terugbetalingen.

Wie aan een ziekenfonds denkt, denkt aan het transactionele: kosten voor gezondheidszorg die het ziekenfonds je terugbetaalt. En hier en daar een voordeel op bril of sportabonnement. Maar gezondheid is meer dan wat een ziekenfonds terugbetaalt, en welzijn is ruimer dan gezondheid. Helan positioneert zich met haar baseline ‘helemaal welzijn’ net als een dienstverlener die méér aanbiedt dan wat men traditioneel van een ziekenfonds verwacht. Voor een brede en open kijk op welzijn moet je dus bij Helan zijn.

Als dit betalend was, betaalden we het terug

Genieten van de zon, het kind in jezelf naar boven halen, je eigen ding doen,... het zijn onder meer deze zorgeloze momenten die FamousGrey benadrukt in de eenvoudige belofte: “Als dit betalend was, betaalden we het terug”. Want welzijn is persoonlijk, welzijn is ruim en welzijn is zeker meer dan een terugbetaling van je ziekenfonds. Met dit concept hebben we een uniek terrein afgebakend binnen de markt van de ziekenfondsen, ik heb het gevoel dat het concept heel wat mileage heeft," zegt Peter Ampe, creatief directeur van FamousGrey.

Om de kleine momenten van welzijn in beeld te brengen, deed FamousGrey een beroep op Czar en regisseur Billy Pols voor de TVC’s en op Jef Boes voor de fotografie. De twee momenten die worden uitvergroot zijn een man die geniet van een streepje zon en een volwassen vrouw die ‘de vloer is lava’ speelt op een zebrapad. Beiden goed voor ons welzijn. Gezondheidszorg is in volle evolutie: van puur transactioneel naar adviserend, van een doktersbezoek naar zelfzorg via digitale tools, van puur fysieke naar fysieke én mentale gezondheid. Helan wil de markt wakker schudden met een future-proof invulling van de rol van een ziekenfonds. “We zochten een bureau dat ons kon bijstaan om de shift in onze sector goed te kunnen vatten én vooral: te vertalen naar de consument, en dat vonden we bij FamousGrey. Door het in deze lanceringscampagne over terugbetalingen te hebben, creëren we net de opening om te zeggen dat welzijn méér is dan wat ziekenfondsen terugbetalen, en dat je die brede kijk op welzijn bij Helan zal terugvinden," zegt marketing director Ariane Collard.

De campagne start op maandag 20 september en omdat een bredere kijk op welzijn ook een bredere reach verdient, gebeurt de lancering op TVC, cinema, affichage, digitale OOH en een SoMe-contentluik.  

CREDITS

Client: Helan
Client contacts: Ariane Collard, Vanessa Raes, Sarah Masschelein, Julie Van Pée

Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Peter Ampe
Creative team: Vanessa Hendrickx & Antoine Wellens
Creative team: Steve Maes & An-Sofie Keulen

Account team: Olivia Naudts, Lies Bernaer, Maxine Heylands
Strategic team: Jonathan Detavernier, Aze Van Coillie
Connection planner: Floris Adriaenssens
Creative planner: Kirsten Vanderbeke

Head of digital: Joachim François
Digital strategist: Wies Dickens
Social creative: Sarah De Prez, Yarne De Schrijver
Digital design: Sacha Lempereur

Design: De Kwekerij
DTP: Franco Scaramuzza

Head of production: Myriam Maes
RTV Producer: Gaelle Haesaert, Marlies Neudt
Production company: Czar
Director: Billy Pols
DOP: Dimitri Karakatsanis
Executive producer: Eurydice Gysel
Producer: Lander Engels, Maarten De Sutter, Geert De Wachter

Post-production: Czar
Editor: Jasper Flikschuh
Sound Engineer: RayGun
Photography agency: L.A. Initials
Photographer: Jef Boes

Sonicbranding: Raygun

Media agency: Mindshare
Media strategy: Claudia Pacitti
Client Manager: Johan Putseys, Katleen Janssens