FamousGrey en Maes blijven thuis voor hun maten
Maten doen alles voor elkaar, ze zijn er voor elkaar op cruciale momenten en tijdens zware beproevingen, zoals deze periode er ook één is. Nu het gemis steeds zwaarder weegt roept Maes alle maten op om nog even vol te houden, want dat is nu de manier om er voor je maten te zijn.
In een televisiespot en social videos (Facebook en Instagram) brengt Maes een ode aan de vriendschap. Het creatief concept van FamousGrey vertrekt vanuit het idee dat we alles zouden doen voor onze maten. De campagne toont de zotste dingen die maten al hebben gedaan om elkaar te helpen, te steunen, te vieren, te troosten of te verrassen... want voor maten doe je alles. Wat nu gevraagd wordt is echter heel simpel: thuis blijven. En daar herinnert Maes maten graag aan.
“Nu we al enkele weken in ons kot zitten, missen we onze vrienden meer en meer. Het is echter meer dan ooit belangrijk dat we blijven volhouden en de maatregelen blijven respecteren. Alleen zo kunnen we deze crisis samen overwinnen en snel terug samen met onze maten onvergetelijke momenten beleven. Daarom willen we met Maes, als het merk van vriendschap, iedereen oproepen om vol te houden. Dat is nu immers het belangrijkste dat je kan doen voor je maten,” zegt Jan Bosselaers, marketing director Alken-Maes.
Voor de productie van de campagne kon er natuurlijk niet geshoot worden. Toch slaagde FamousGrey erin om aan de hand van bestaand beeldmateriaal een pakkend en herkenbaar verhaal te vertellen. De social videos en televisiespot gaan op woensdag 22 april live.
Credits
Client: Alken-Maes
Client contacts: Marianne Willems, Jan Rogiers, Coralie Dalcq, Jan Bosselaers
Agency: FamousGrey
CEO: Francis Lippens
Executive CD: Peter Ampe
Creative Team: Yana Gestels, Zoe De Priester
Account Director: Jef Leysen
Account Executive: Matti Verhaegen
Head of RTV: Charlotte Bodson
Image & Sound Editor: Sven Vanhee
Media: Dentsu
Client Lead: Lien Paredis
Digital Planner: Audrey Hardi