FamousGrey en Maes geven voetballers nieuwe shirts

Crea / News

maes famousgreyFamousGrey lanceert de nieuwste ‘Maes voor de maten’-campagne, waarbij de vriendschap tussen maten centraal staat. Maes Pils is niet voor niets het bier voor echte vrienden, gekend van de iconische slogan “Maten. Makkers. Maes”. De campagne vertrekt vanuit de insight “Iedereen heeft een naam, alleen maten hebben een bijnaam.” Doorheen de campagne spelen FamousGrey en Maes Pils dus in op bijnamen van echte maten.
famousgrey 2

Omdat er niets is dat maten zo verbindt als voetbal, zorgde FamousGrey in samenwerking met Famous Relations voor een PR launch waarbij de thuiswedstrijden van KV Oostende en Royal Antwerp F.C. van afgelopen weekend een extra dimensie kregen. De spelers van KV Oostende speelden de hele wedstrijd met hun bijnamen op de rug, de spelers van Royal Antwerp FC lieten hun supporters vooral meegenieten tijdens de opwarming en de hymne. Alle shirts zullen nu ook geveild worden voor het goede doel.“We weten allemaal dat het voetbal maten samenbrengt,” aldus Jan Bosselaers, marketingdirecteur bij Alken-Maes. “Maar deze keer wilden we dit niet alleen doen naast het veld, maar ook op het veld.” Daarom vroeg Maes Pils om beide ploegen te laten spelen met hun bijnamen op hun shirts, iets wat meteen enthousiast werd onthaald door beide clubs. Want bijnamen, die gebruik je onder maten. “Zo brengen we supporters nog dichter bij hun ploeg.”famousgrey pai maesZo speelde de Braziliaan Fernando Canesin van KV Oostende dit weekend met “Pai” op zijn shirt. Een bijnaam die hij al sinds zijn kindertijd draagt. Fernando Canesin: “Al jaren noemen mijn teammaats en vrienden mij ”Pai”. Het is het Portugees voor “vader”, maar we gebruiken het in Brazilië net zoals je hier in België zou zeggen “maatje” of “copain”. Ik ben dat woord hier ook gaan gebruiken in de kleedkamer en bij wijze van grap zijn mijn ploeggenoten me zo gaan noemen. Intussen is het al helemaal ingeburgerd. Ik vind het geweldig dat ze dit hebben overgenomen. Het is een bewijs van echte vriendschap binnen onze ploeg en het toont aan dat iedereen me ook wel echt graag heeft.” Voor de gelegenheid werd zelfs de ploegopstelling bekend gemaakt met de bijnamen. De spelers mochten dan ook de hele wedstrijd de bijnamen gebruiken, evenals de sportcommentatoren. Extra amusement dus, zowel op als naast het veld. Nu de wedstrijden afgelopen zijn, zullen de truitjes ook geveild worden. De opbrengst gaat naar de respectievelijke goede doelen van de clubs. Bij KV Oostende is dit vzw Duinhelm,  bij Royal Antwerp FC zijn het de Antwerp Streetboys.famousgrey el tacho maes
De PR-stunt met de voetbalploegen was de start van de campagne. De volledige reclamecampagne start binnen een paar dagen.