FamousGrey en VSV maken een deal voor het uitgaan

15 procent van de autobestuurders tussen 18 en 35 jaar heeft al onder invloed van drugs of lachgas met de wagen gereden. VSV en FamousGrey willen daarom dat alle feestgangers een deal sluiten: op voorhand afspreken hoe je na een feestje veilig thuis geraakt. Daarop bedacht FamousGrey een dubbelzinnige maar niet mis te verstane boodschap. Een gedurfde campagne waarbij FamousGrey inbreekt in de huidige leefwereld van jongeren. Op een ludieke manier herinneren VSV en FamousGrey hen eraan een veilige manier te vinden om terug thuis te geraken, hoe hun feestje er ook uitziet. Want de beste deal op een feestje is die met de taxi, de buschauffeur of een nuchtere bestuurder.
Om deze boodschap te lanceren gingen Jaël Ost en Michael Amani samen met Vlaams minister Lydia Peeters vragen of de feestgangers in de wachtrij van club Versuz hun deal om veilig thuis te geraken al hadden gesloten. Want de wachtrij is de laatste kans voor het feestje om een rit naar huis te regelen. Wie dit al gedaan had, werd beloond met gratis inkom en toegang tot de VIP-sectie. Feestgangers die nog geen vervoer naar huis hadden geregeld, kregen hulp van Michael Amani.
Sommige deals worden ook buiten de nachtclub gesloten... In twee video’s krijgen we de indruk dat we een drugsdeal aan de gang zien, maar niets is minder waar. Wederom: de deal die gesloten wordt, is er eentje om op een veilige manier thuis te geraken.
Ook DJ’s en nachtclubs sloten de deal met hun fans en bezoekers via sociale media. Zo konden ook zij er zeker van zijn dat iedereen na het feestje veilig thuis geraakt.
Credits:
Vlaamse Stichting Verkeerskunde
Client contact:
Campaign: Nele Bollen
PR: Werner De Dobbeleer & Steve D’Hulster
Creative Agency: FamousGrey
Creative Partner: Peter Ampe
Creative team: An-Sofie Keulen, Steve Maes
Social copywriter: Sarah De Prez
Design & DTP: An-Sofie Keulen, Franco Scaramuzza
Strategic Planner: Sarah-Maria Luckx, Dominique Poncin
Digital strategist: Yarne De Schrijver
Performance Marketing: Jonas Sprengers
Production Agency: Famous Productions
Head of Productions: Myriam Maes
Producer: Marie Libouton
Post Producer: Birgit D’hont, Sara De Grave
Camera: Felix Verhous
Editor: Svan Vanhee
Sound: Mathieu Savenay
Print Producer: Christ Lannoy
Production Agency: Bounce Rocks
Head of Productions: Roxane Lemaire
Producer: Luka De Ceuster
Director: Antoine Roland
DOP: Nicolas Hoang
Light: Matias Batalle
Editor: Annelies Carnoy
Account Director: Matthias Roose
Account Executive: Leen Van Lint
PR agency: Famous Relations
PR contact: Eva Van Riet, Zoë Cnaepkens
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]