FamousGrey en VSV maken een deal voor het uitgaan

Crea / News

15 procent van de autobestuurders tussen 18 en 35 jaar heeft al onder invloed van drugs of lachgas met de wagen gereden. VSV en FamousGrey willen daarom dat alle feestgangers een deal sluiten: op voorhand afspreken hoe je na een feestje veilig thuis geraakt. Daarop bedacht FamousGrey een dubbelzinnige maar niet mis te verstane boodschap. Een gedurfde campagne waarbij FamousGrey inbreekt in de huidige leefwereld van jongeren. Op een ludieke manier herinneren VSV en FamousGrey hen eraan een veilige manier te vinden om terug thuis te geraken, hoe hun feestje er ook uitziet. Want de beste deal op een feestje is die met de taxi, de buschauffeur of een nuchtere bestuurder.

Om deze boodschap te lanceren gingen Jaël Ost en Michael Amani samen met Vlaams minister Lydia Peeters vragen of de feestgangers in de wachtrij van club Versuz hun deal om veilig thuis te geraken al hadden gesloten. Want de wachtrij is de laatste kans voor het feestje om een rit naar huis te regelen. Wie dit al gedaan had, werd beloond met gratis inkom en toegang tot de VIP-sectie. Feestgangers die nog geen vervoer naar huis hadden geregeld, kregen hulp van Michael Amani.

Sommige deals worden ook buiten de nachtclub gesloten... In twee video’s krijgen we de indruk dat we een drugsdeal aan de gang zien, maar niets is minder waar. Wederom: de deal die gesloten wordt, is er eentje om op een veilige manier thuis te geraken.

Ook DJ’s en nachtclubs sloten de deal met hun fans en bezoekers via sociale media. Zo konden ook zij er zeker van zijn dat iedereen na het feestje veilig thuis geraakt.


Credits:

Vlaamse Stichting Verkeerskunde

Client contact:

Campaign: Nele Bollen

PR: Werner De Dobbeleer & Steve D’Hulster

Creative Agency: FamousGrey

Creative Partner: Peter Ampe

Creative team: An-Sofie Keulen, Steve Maes

Social copywriter: Sarah De Prez

Design & DTP: An-Sofie Keulen, Franco Scaramuzza

Strategic Planner: Sarah-Maria Luckx, Dominique Poncin

Digital strategist: Yarne De Schrijver

Performance Marketing: Jonas Sprengers

Production Agency: Famous Productions

Head of Productions: Myriam Maes

Producer: Marie Libouton

Post Producer: Birgit D’hont, Sara De Grave

Camera: Felix Verhous

Editor: Svan Vanhee

Sound: Mathieu Savenay

Print Producer: Christ Lannoy

Production Agency: Bounce Rocks

Head of Productions: Roxane Lemaire

Producer: Luka De Ceuster

Director: Antoine Roland

DOP: Nicolas Hoang

Light: Matias Batalle

Editor: Annelies Carnoy

Account Director: Matthias Roose

Account Executive: Leen Van Lint

PR agency: Famous Relations

PR contact: Eva Van Riet, Zoë Cnaepkens