FamousGrey en VSV zeggen "Seg bedankt"

Crea / News

Het aantal fietsers op onze wegen neemt toe, maar de veiligheid volgt nog niet. 93% van de weggebruikers is gespannen en angstig door het onvoorspelbare gedrag van anderen. Voorspelbaarheid is dus een belangrijke factor voor een veilig fietsverkeer.

Wanneer iemand iets onvoorspelbaar doet in het verkeer, reageren we vaak met een verontwaardigde ‘Seg’. Maar in deze campagne toont FamousGrey hoe je dit kan veranderen naar een vriendelijke ‘Seg bedankt’, dankzij het respecteren van enkele eenvoudige regels.

Daarnaast zetten ook MNM en Radio 2 mee hun schouders onder deze campagne. Zij stuurden hun presentatoren op de weg om het fietsverkeer in Vlaanderen te analyseren.

Om automobilisten en fietsers in het straatbeeld zelf ook te herinneren aan onze boodschap, onthult minister Lydia Peeters op 9 mei een muurschildering.


Credits:

Client: Vlaamse Stichting Verkeerskunde

Campaign: Nele Bollen

PR: Werner De Dobbeleer

Creative Agency: FamousGrey

Creative Partner: Peter Ampe

Creative team: An-Sofie Keulen, Steve Maes

Social copywriters: Evelien Peeters, Florentien Duquet ​

Design: Elsa Gervais ​

DTP: Franco Scaramuzza

Strategic Planners: Sarah-Maria Luckx, Dominique Poncin

Performance Marketing: Jonas Sprengers

Account team: Leen Van Lint, Matthias Roose

Production Agency: Famous Productions

Head of Productions: Myriam Maes

Producer: Bram Busschots ​

Post-producer: Birgit D’hont

Editor: Svan Vanhee, Gilles Desplanque ​

Sound: Mathieu Savenay

Production Agency: Les Mecs

Producer: Jasper Flikschuh

Director: Simon Cools Fierlafijn

DOP: Virgil Leclerq

1st AD: Noémie Morren

AC / grip: Martin Vervisch

Grip assistant: Oscar Heisenberg

Production assistant: Guillaume Boffé

Shooting lead: Noor Eva

Talent: Naomi, Josiane, Hans, Piet