FamousGrey: Fauconnier en Mels in duobaan

Marc Fauconnier & Janpieter Mels

Communication / News / People

Marc Fauconnier & Janpieter Mels

Marc Fauconnier & Janpieter Mels

Janpieter Mels laat zijn functie als business director achter zich en wordt de nieuwe managing director van FamousGrey. Hij deelt hiermee de dagelijkse leiding met Marc Fauconnier, die als pas benoemde CEO van de regionale cluster België-Frankrijk meer tijd in Frankrijk zal doorbrengen. Naïke Vanhulle wordt business director en neemt hiermee de huidige functie van Janpieter Mels over.

Janpieter Mels (34) startte zijn carrière 12 jaar geleden als account executive bij BBDO. Na 6 jaar tekende hij in 2011 voor een commerciële functie bij FamousGrey. Een juiste keuze, zo bleek. Na amper drie jaar werd hij gepromoveerd tot business director om vandaag de stoel van managing director in te nemen. CEO Marc Fauconnier: “Ik heb een groot vertrouwen in Janpieter als managing director. Hij combineert een sterk strategisch communicatiedenken met een soort commercieel zesde zintuig waarmee hij klanten niet alleen de beste service biedt. Hij houdt klanten ook dagelijks een spiegel voor die hen uitdaagt het beste uit hun merk te blijven halen. Toch is het zijn empathisch denken en zijn kracht om groepen –ook in moeilijke omstandigheden- te blijven enthousiasmeren die ons hebben overtuigd Janpieter de leiding te geven over FamousGrey. Meer dan ooit heeft onze sector nood aan managers die erin slagen hun mensen aan te moedigen om het beste van zichzelf te geven. Individueel, maar vooral in groep.”

Janpieter Mels

Janpieter Mels

Dat groepsdenken ziet Janpieter Mels als een cruciale opdracht voor de komende jaren: “In een wereld waarin het belang van digital alleen maar groeit, en budgetten onder druk staan, heeft creativiteit meer dan ooit nood aan diverse experts die creatieve ideeën op een slimme manier vertalen tot effectief succes. Ik zie het dan ook als mijn persoonlijke taak zeer uiteenlopende profielen zoals creatieven, strategen, performance marketeers, developers, product designers, content marketeers en PR-experts samen te brengen en te laten samenwerken.”

Ook de manier van samenwerken met klanten moet anders, zegt Janpieter Mels: "We moeten weg van het hiërarchisch klant-bureau denken. Ik geloof sterk in een samenwerkingsmodel waarbij adverteerders en hun bureau als het ware partners worden die elkaar zo nog groter maken."