FamousGrey haalt AdForum Business Creative Report

AdForum, de wereldwijde aanbieder van informatie voor de reclame-industrie, heeft zijn tweede Business Creative Report gepubliceerd. Het is de enige ranking in zijn soort in de reclame-industrie. In tegenstelling tot andere rankings presenteert het AdForum Business Creative Report de meest succesvolle campagnes en bureaus in zeven specifieke sectoren.
Dit jaar zijn de beste performers Jung Von Matt Spree (Duitsland) in de auto-industrie; McCann NY in financiën; DDB Chicago in eten en drinken; AMV BBDO (Verenigd Koninkrijk) in gezondheid en schoonheid; BETC Parijs in luxe en bonus; Marcel (Frankrijk) in distributie en Jung Von Matt (Duitsland) in transport en toerisme. Het enige Belgische bureau dat het report haalde was FamousGrey, voor de campagne Recruiting Car voor Volvo (zie illustratie)
Dit jaar kwam de meest bekroonde campagne in zijn geheel uit de retailsector: Marcels "Black Supermarket" in Frankrijk. BBDO New York en BETC in Parijs behoorden tot de bureaus die voor het tweede achtereenvolgende jaar in respectievelijk de financiële sector en de luxesector schitterden. Philippe Paget, CEO van AdForum: "Geen enkele andere wereldwijde creatieve ranking presenteert de best presterende campagnes in de verschillende marktsegmenten. De mogelijkheid om het meest succesvolle werk van het jaar per industriële sector te zien is van groot belang voor CMO's, bureaus en consultants." Het rapport is gebaseerd op de resultaten van de vele prijsuitreikingen waaraan AdForum is verbonden, waaronder Cannes, D&AD, Clios, Epica Awards, One Show, LIA, Eurobest, Adfest, Dubai Lynx, Cristal, ADC* Europe, FAB Awards, World Luxury Award, EACA Care Awards - en nog veel meer.
Hieronder vindt u een kort overzicht van de beste prestaties. U kunt de meer nauwkeurige resultaten ook vinden op de website van AdForum.
Automobile
1/The Faith of a Few for Mini by JvM/Spree (Germany)
2/Clowns for Audi by BBH London (UK)
3/ #SheDrives for Nissan by TBWA\RAAD (UAE)
Finances
1/Fearless Girl for State Street Global Advisor by McCann NY (USA)
2/Friendshit for Kasirkornbank by GreynJ United (Thailand)
3/Pride Jersey for AIG by THWA\Hakuhodo (Japan)
Boissons et alimentation
1/Exclusive the Rainbow (case) for Skittles by DDB Chicago (USA)
2/Exclusive the Rainbow (announcement) for Skittles by DDB Chicago (USA)
3/ Share a Coke 1.000 Name Celebration for Coca-Cola by Fitzgerald+Co (USA)
Santé et beauté
1/Blood Normal for Libresse by AMV BBDO (UK)
2/Blink to Speak for Aska Ek Hope Foundation by TBWA\India
3/The World's First Baby Marathon for Huggies by Ogilvy South Africa
Luxe / Premium
1/ Save Our Species for Lacoste by BETC Paris (France)
2/Go With the Flaw for Diesel by Publicis Italy
3/Timeless for Lacoste by BETC Paris (France)
Vente au détail
1/Black Supermarket for Carrefour by Marcel (France)
2/Scary Clown Night for Burger King by Lola Mullenlowe (Spain)
3/Rhythm of Love Wall for 7-Eleven by ADK Taiwan
Transport et Tourisme
1/The Ticket Shoe for Berliner Verkehrsbetriebe+adidas by Jung von Matt (Germany)
2/Universal Love for MGM Resorts by McCann NY (USA)
3/DUNDEE: The Son of A Legend Returns Home (trailer 1) for Tourism Australia by droga5
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]