
Arnout Everaert
Amper vier maand na de opstart van Buyerminds Brussels investeert FamousGrey alweer in effectiviteit. Het bureau richt de nieuwe afdeling FamousGrey Performance op, de digital analytics en mediabuying-afdeling van FamousGrey. De focus ligt op meten, analyseren en blijvend optimaliseren van de digitale communicatie acties met als enige doel: nog betere resultaten van online campagnes. Arnout Everaert neemt de rol van ‘head of performance’ op zich. Hij zal samen met zijn team de performance marketing-diensten van FamousGrey verder uitbreiden voor zowel bestaande als nieuwe klanten.
FamousGrey Performance past helemaal in de visie van FamousGrey die creativiteit en resultaat succesvol wil combineren. Met de uitbouw van de performance afdeling kijkt FamousGrey naar eigen zeggen naar de toekomst. Het belang van programmatic buying, realtime meten en analyseren blijft steeds groter en groter worden. Zo ligt het moment dat televisiereclame getarget programmatic kan worden ingekocht en dat daar direct de impact van kan worden gemeten niet ver meer voor ons. Snél meten en bijsturen zal daar, net zoals bij online mediabuying vandaag, het cruciale verschil maken. Jonathan Detavernier, head of interactive bij FamousGrey: “Met FamousGrey Performance willen we adverteerders kunnen bijstaan doorheen de hele keten. Van het bouwen van het merk, tot het converteren naar een aankoop. Met Buyerminds Brussels werken we al heel erg op die finale conversie op de website van de klant. Met FamousGrey Performance zorgen we voor de best converterende traffiek naar die website. Met Arnout hebben we de juiste man op de juiste plaats. Een economist van opleiding, die al jaren met technologie bezig is. Een combinatie die we vaker zullen terug zien in bureaus.”
Goed samenwerkende performance marketeers en traditionele campagneteams versterken elkaar ook op andere niveaus. Zo ziet men bijvoorbeeld dat men inzichten, verworven worden uit performance campagnes, opnieuw kan gebruiken om (creatieve) campagnes bij te sturen en ze zo nog effectiever te doen verlopen. Arnout Everaert illustreert met een voorbeeld: “Voor VRT.NU, het gratis online videoplatform van VRT, leerden we dat vrouwen tussen 18 en 25 tijdens de week zeer makkelijk te overhalen zijn zich te registreren VRT.NU, en dit door specifiek gebruik te maken van een Thuis-boodschap. De kost per registratie bleek tot 5x goedkoper te zijn dan wanneer we gebruik maakten van een ander populair programma. Op basis van dit inzicht hebben we onze geplande campagne bijgestuurd door later extra printadvertenties te publiceren met ‘Thuis’ als thema, met focus op de doelgroep jonge vrouwen tussen 18 en 25 jaar.”
Arnout Everaert (35 jaar) werkt al 11 jaar in online marketing. Gestart als online accountmanager evolueerde hij geleidelijk tot een online marketeer die zich de laatste jaren ging specialiseren in data & performance marketing. Hij werkte projecten uit voor klanten als NMBS, IXINA, De Lijn, Hyundai, VRT, Orde van Vlaamse Balies, WWF, maar ook voor startups zoals POM.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]