FamousGrey klinkt op het Maes-avontuur

Budgets / News

Maes-logoFamousGrey heeft het communicatiebudget van Maes in de wacht gesleept. Het bureau gaat nu al zijn expertise ten dienste stellen van Maes Pils en Radler, en een nieuwe communicatiestrategie en merkpositionering ontwikkelen. De eerste realisaties van de samenwerking met FamousGrey worden in de eerste helft van 2017 verwacht.

FamousGrey wordt ‘lead agency’ voor het merk Maes in België. Het bureau wist te overtuigen dankzij een sterke merkstrategie en een grondige marktkennis en zal instaan voor de imagocampagnes, activatie, digital, social media,….

Janpieter Mels, business director bij FamousGrey: “We maakten tijdens de competitie het verschil met een duidelijke visie op hoe we het merk opnieuw konden laden na een periode waarin de positionering vaak veranderde. In een markt die zo sterk gedomineerd wordt door één speler is het belangrijk met een differentiërend en tegelijkertijd relevant verhaal naar de consument te stappen en dat merkverhaal ook consistent tot leven te brengen in alle touchpoints. We zijn zeer enthousiast om de komende jaren samen met een gemotiveerd marketing team bij Alken-Maes een nieuwe lijn uit te zetten voor het merk.”

Ook Jan Bosselaers, marketing director Alken-Maes, kijkt uit naar de samenwerking: “FamousGrey wist ons te overtuigen met een langetermijnvisie op het merk en bracht die visie vervolgens ook creatief sterk tot leven. We zien in het bureau een waardevolle partner om Maes de komende jaren opnieuw stevig op de kaart te zetten in de Belgische markt.”