FamousGrey scoort tweemaal op One Show

oneshow

Awards / News

oneshowAfgelopen vrijdag viel FamousGrey twee keer in de prijzen op de One Show Awards. Remumber en Klarafy, de al veel bekroonde campagnes voor Klara en Missing Children Europe, waren goed voor twee gouden Pencils.

The One Show is 1 van de meest prestigieuze awardcompetities op het vlak van reclame, design, interactive en branded entertainment. Ieder jaar vindt de uitreiking plaats in New York. In totaal krijgen ze elk jaar meer dan 20.000 entries binnen.Klara-Klarafy-board
De jury bekroonde de innovatieve tool Klarafy met goud in de categorie innovation in Radio. Klarafy kan je het best vergelijken met een technologische imitatie van een klassieke muziekkenner die door je platenkast struint om je vervolgens klassieke muziek aan te raden op basis van de concrete inhoud van je platenkast. Het mechanisme is simpel: ga naar klarafy.be en connecteer je met je Spotify-account. Op basis van die Spotify playlist met je favoriete nummers zoekt Klarafy de klassieke muziek die daar het best bij aansluit. Klarafy laat je dus klassieke muziek ontdekken op de meest persoonlijke manier: met je eigen muzieksmaak als kompas.

Remumber was dan op zijn beurt weer goed voor een Gold pencil in de categorie UX/UI Utility. Remumber is een innovatieve app die kinderen helpt bij het onthouden van het telefoonnummer van hun ouders. Want ondanks het feit dat deze generatie is opgegroeid met smartphones kennen ze het telefoonnummer van hun ouders niet meer uit het hoofd. Nochtans kan dit van groot belang zijn als een kind bijvoorbeeld verloren loopt zodat ze snel hun ouders kunnen bereiken. Remumber vervangt de willekeurige code van hun mobiele telefoon in het telefoonnummer van één van de ouders. Dit zal hun helpen dit belangrijke telefoonnummer stap voor stap van buiten te leren door meermaals per dag de handeling van het vormen van de code te herhalen.

MissingChildrenEurope-ReMumber-board

In totaal werd FamousGrey vijf keer genomineerd in verschillende categorieën. Klarafy werd nogmaals genomineerd voor interactive en #diningforbrussels van L’Echo-De Tijd werd ook nog genomineerd in de categorieën Public Relations en Social Media.