FamousGrey werkt aan inclusie met nieuwe strateeg

News / People

De reclamesector werd lang verweten een te stereotiep beeld van onze Westerse maatschappij naar voor te schuiven. Gelukkig is er verandering aan de gang. Inclusie en diversiteit zijn vandaag meer dan trends. Het is een evolutie die ook FamousGrey bewust en definitief omarmt. Daarom versterkt FamousGrey zijn strategie departement met Aze Van Coillie, een strateeg die zal werken rond inclusie. Zij werkte eerder als communication strategist bij Allyens, een bureau gespecialiseerd in inclusieve marketing. Haar inzichten deelt ze vanaf nu graag met het strategie departement van FamousGrey.  

Haar motivatie om bij het creatieve bureau aan de slag te gaan, is voor een stuk nostalgisch, zegt ze: “FamousGrey was het eerste bureau waar ik ooit mee in aanraking kwam tijdens mijn stage bij Kom op tegen Kanker. De dynamiek en het creatieve sprak me aan en overtuigde me toen om nog een jaar bij te studeren aan de Belgian Advertising School. Toen de vraag kwam of ik bij FamousGrey aan de slag wilde, voelde het onmiddellijk goed aan. De cirkel is rond."

“We zijn in onze sector te lang uitgegaan van traditionele en stereotiepe patronen. Gelukkig komt daar nu verandering in, maar we zijn er nog niet. Bij FamousGrey willen we creatief werk maken dat iedereen aanspreekt, waar iedereen zich in kan vinden en waar iedereen zich mee kan vereenzelvigen. Vandaar dat Aze met haar achtergrond een zeer mooie aanvulling is op ons bestaande team,” legt Francis Lippens, CEO van FamousGrey, uit.