Fast ’n Good: fastfood packs versus groentesnacks

Crea / News

Hoewel wij Belgen wekelijks groenten kopen, krijgen we niet alle dagen onze portie verse groentjes binnen. Maar liefst 43% van de Vlaamse millennials (18-34 jarigen) gaf in 2020 aan niet dagelijks groenten te eten. Met de groentecampagne Vegetables Are The New Sneakers moedigt het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) deze groep aan om meer groenten te eten. Dit jaar pakt VLAM uit met Fast ’n Good, een actie bedacht door LDV United waarbij je gratis jouw lege fastfoodverpakking kan inruilen voor een verse, gevarieerde groentebox. Het doel? Jonge starters bewust maken van het belang van gezonde, lekkere groenten en vooral: hoe ze eenvoudig te bereiden. Zo geniet de millennial van een gezonde aanvulling op zijn bestaand voedingspatroon, zonder afscheid te nemen van de afhaalpizza.

Hoe? Breng op 10 en 11 juli jouw lege fastfoodverpakking binnen in de pop-up shop in Ray Gent of tussen 12 en 16 juli bij een van de marktkramen in Brugge, Hasselt, Mechelen en Antwerpen. In ruil ontvang je een groentebox, vol met alle ingrediënten die je nodig hebt om een heerlijk gevulde paprika te bereiden. Daarnaast ontvang je ook nog een receptenfiche en een link naar de webpagina, met nog meer inspirerende groenterecepten. Inspiratie troef voor avonden zalig groentjes smullen. Even eenvoudig, maar gezonder en misschien zelfs lekkerder dan fastfood? Zie ook Vegetables Are The New Sneakers.