Het jaar 2011 en de terugkeer van een internationale economische crisis hebben geleid tot een daadwerkelijke daling van de omzet van de reclameregieën van gedrukte tijdschriften. De conjunctuurschok komt dan nog eens bovenop een structurele vertraging van de sector sinds enkele jaren door de boom van de nieuwe technologieën. Grote internationale adverteerders hebben de neiging om de voorkeur te geven aan investeringen in de audiovisuele sector en richten zich op groeimarkten die grotere ontwikkelingsmogelijkheden bieden. Themamagazines worden ook nog eens geconfronteerd met de grote crisissen die de sector waarover zij berichten, zoals de automobiel- of bankensector, beleeft. Anders dan de algemene tijdschriften hebben gespecialiseerde magazines een minder flexibele marge om gevarieerde adverteerders aan te trekken. De regieën gaan dan ook noodgedwongen op zoek naar een nieuwe aanpak. Hun strategie beperkt zich niet langer tot één kanaal maar kiest voor een diversificatie van de media met een evolutie naar een heus merkconcept, dat samen gaat met het animeren van de gemeenschappen. Er duiken nog steeds nieuwe papieren initiatieven op, maar die onderscheiden zich door hun hoogstaande kwaliteit, zowel qua inhoud als qua vorm, zodat ze echte voorwerpen als zodanig worden.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]