Hoe zorg je er als organisatie die de nationale voedselveiligheid bewaakt voor dat burgers en relevante partners altijd op de hoogte blijven? In hechte samenwerking met het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) ontwikkelde blended agency iO een portaal dat de digitale dienstverlening over voedselveiligheid aanzienlijk verbetert.
Het FAVV waarborgt een veilige voedselketen en controleert dieren- en plantengezondheid, van producent tot consument. Om zijn verschillende doelgroepen nog sneller naar relevante en cruciale informatie over voedselveiligheid te leiden, ging recent een nieuw portaal van het FAVV online.
Fast2Web: digitale dialoog met burger en ondernemer
Het nieuwe portaal werd door het FAVV en iO ontwikkeld binnen het Fast2Web-initiatief van FOD BOSA. Dat wil alle overheidsorganisaties en agentschappen de kans geven om burgers en betrokken partners te informeren via een online, transparant en toegankelijk portaal.
Sites voldoen aan alle wettelijke vereisten
Overheden doen hiervoor een beroep op OpenFed, de veelzijdige, meertalige CMS-oplossing op basis van Drupal. Dat ontwikkelde iO als grootste Drupal-team in de Benelux voor FOD BOSA. OpenFed focust op de Web Content Accessibility Guidelines, kortweg WCAG: het zet actief in op deze internationale richtlijnen voor digitale toegankelijkheid. Daarnaast volgt het ook de Europese richtlijnen voor GDPR. Zo voldoen de overheidsorganisaties die hun contentsites via het OpenFed-CMS aanmaken meteen ook aan alle wettelijke bepalingen voor overheidscommunicatie.
OpenFed-technologie voor online portaal op maat
Het toegewijde Drupal- en UX-team van iO werkte intensief met het FAVV samen om de OpenFed-technologie van BOSA af te stemmen op de digitale ervaring die het voedselveiligheidsagentschap zijn doelgroepen wil bieden. iO ontwerpt een designlaag die webgebruikers feilloos naar hun doel gidst en die de digitale merk- en servicebeleving uitdraagt waarvoor het FAVV staat.
Het resultaat? Een digitale ervaring die leidt tot een grotere transparantie en toegankelijkheid voor alle belanghebbenden in de voedselketen. Consumenten ontdekken er in één oogopslag welke voedingswaren uit de rekken worden gehaald, krijgen waarschuwingen over voedselveiligheidskwesties of kunnen klachten indienen bij het Meldpunt voor de consument van het FAVV. Producenten, distributeurs en verkopers van voedingsmiddelen en andere actoren in de voedselketen vinden vlot hun weg naar relevante, thematische informatie en sites als FoodWeb, de Ombudsdienst en de Voorlichtingscel.
iO blijft ook na oplevering nauw samenwerken met het FAVV. Het agency biedt trainingen aan het redactieteam van het FAVV, bespreekt regelmatig nieuwe toevoegingen en verfijningen en staat klaar bij vragen en eventuele problemen.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]