Amper 35% van de Belgen heeft een goede financiële kennisscore. Dat leerde Febelfin - de federatie van de Belgische banken - uit recent onderzoek. Financiële ongeletterdheid is wel degelijk een issue. Eigenlijk komt het hierop neer: iedereen bankiert, maar een groot deel van de mensen weet amper hoe ons financieel systeem werkt. Terwijl het natuurlijk wel onze samenleving doet draaien. Daar wil Febelfin dringend iets aan veranderen. Dus lanceert de federatie een campagne om het verhaal van de banken tot bij het brede publiek te brengen. En da’s een mooi verhaal: door met z’n allen te bankieren, maken we heel veel dingen mogelijk.
LDV United creëerde een campagne geïnspireerd op de satisfying video-trend: oogstrelende en hypnotiserende filmpjes die online enorm populair zijn. De drie uitingen gaan over drie verschillende thema’s: wonen, ondernemen en infrastructuur. Zalig om naar te kijken en met een verrassende wending op het einde: dit alles is mogelijk dankzij jou. Het volledige verhaal van de banken lees je dan op jijdoetdewerelddraaien.be
De campagne loopt via social en pre-roll video, owned media en via de kanalen van alle Belgische banken.
Credits
Client: Febelfin
Contacts: Liesbeth Dewyn
Agency: LDV United
CD: Dries De bruyn & Dennis Vandewalle
Creative team: Dries De Wilde & Willem De Wachter
Copywriter: Johan- Lou Verwimp
Strategy: Dimitri Mundorff & Frieke Trompet
Account team: Annelies Nyns & Jorien Luyckx
Production company: Czar
Director: Raf Wathion
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]