Amper 35% van de Belgen heeft een goede financiële kennisscore. Dat leerde Febelfin - de federatie van de Belgische banken - uit recent onderzoek. Financiële ongeletterdheid is wel degelijk een issue. Eigenlijk komt het hierop neer: iedereen bankiert, maar een groot deel van de mensen weet amper hoe ons financieel systeem werkt. Terwijl het natuurlijk wel onze samenleving doet draaien. Daar wil Febelfin dringend iets aan veranderen. Dus lanceert de federatie een campagne om het verhaal van de banken tot bij het brede publiek te brengen. En da’s een mooi verhaal: door met z’n allen te bankieren, maken we heel veel dingen mogelijk.
LDV United creëerde een campagne geïnspireerd op de satisfying video-trend: oogstrelende en hypnotiserende filmpjes die online enorm populair zijn. De drie uitingen gaan over drie verschillende thema’s: wonen, ondernemen en infrastructuur. Zalig om naar te kijken en met een verrassende wending op het einde: dit alles is mogelijk dankzij jou. Het volledige verhaal van de banken lees je dan op jijdoetdewerelddraaien.be
De campagne loopt via social en pre-roll video, owned media en via de kanalen van alle Belgische banken.
Credits
Client: Febelfin
Contacts: Liesbeth Dewyn
Agency: LDV United
CD: Dries De bruyn & Dennis Vandewalle
Creative team: Dries De Wilde & Willem De Wachter
Copywriter: Johan- Lou Verwimp
Strategy: Dimitri Mundorff & Frieke Trompet
Account team: Annelies Nyns & Jorien Luyckx
Production company: Czar
Director: Raf Wathion
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]