Febelfin lanceert zalige campagne met LDV United

Crea / News

Amper 35% van de Belgen heeft een goede financiële kennisscore. Dat leerde Febelfin - de federatie van de Belgische banken - uit recent onderzoek. Financiële ongeletterdheid is wel degelijk een issue. Eigenlijk komt het hierop neer: iedereen bankiert, maar een groot deel van de mensen weet amper hoe ons financieel systeem werkt. Terwijl het natuurlijk wel onze samenleving doet draaien. Daar wil Febelfin dringend iets aan veranderen. Dus lanceert de federatie een campagne om het verhaal van de banken tot bij het brede publiek te brengen. En da’s een mooi verhaal: door met z’n allen te bankieren, maken we heel veel dingen mogelijk.

LDV United creëerde een campagne geïnspireerd op de satisfying video-trend: oogstrelende en hypnotiserende filmpjes die online enorm populair zijn. De drie uitingen gaan over drie verschillende thema’s: wonen, ondernemen en infrastructuur. Zalig om naar te kijken en met een verrassende wending op het einde: dit alles is mogelijk dankzij jou. Het volledige verhaal van de banken lees je dan op jijdoetdewerelddraaien.be

De campagne loopt via social en pre-roll video, owned media en via de kanalen van alle Belgische banken.

Credits

Client: Febelfin

Contacts: Liesbeth Dewyn

Agency: LDV United

CD: Dries De bruyn & Dennis Vandewalle

Creative team: Dries De Wilde & Willem De Wachter

Copywriter: Johan- Lou Verwimp

Strategy: Dimitri Mundorff & Frieke Trompet

Account team: Annelies Nyns & Jorien Luyckx

Production company: Czar

Director: Raf Wathion