Federate heeft in opdracht van de internationale NGO Save The Children een nieuwe actie ontwikkeld om het publiek bewust te maken van de gevaarlijke en vaak dodelijke situaties die migranten- en vluchtelingenkinderen meemaken terwijl ze asiel zoeken in Europa.
De activatie, getiteld "Border Game: not child’s play", is een levensgroot bordspel ontworpen om de tragische beproevingen te tonen die kinderen onderweg doorstaan wanneer ze de Europese grenzen oversteken op zoek naar veiligheid. Het zal geleidelijk worden uitgerold in de straten van verschillende Europese landen waar de organisatie actief is.
Het spel werpt licht op de desastreuze gevolgen van het migratiesysteem van de Europese Unie en legt uit hoe die vermeden kunnen worden nu de EU zich voorbereidt om de nieuwe wetgeving door te voeren. Via een interactieve ervaring, gericht op journalisten, beleidsmakers en het grote publiek, wil Save the Children empathie opwekken en een beter begrip creëren voor de uitdagingen waarmee de migranten- en vluchtelingenkinderen worden geconfronteerd.
Ter herinnering, Save The Children is een wereldwijde organisatie die opkomt voor de belangen van kinderen in humanitaire situaties in maar liefst 116 landen. De organisatie zorgt ervoor dat de stem van kinderen gehoord wordt en werkt aan een betere toekomst voor en samen met hen.
Credits:
Advertised organisation : Save The Children
Client : Tetiana Sykes, Federica Toscano
Agency : Federate (www.federate.eu)
Creative lead : Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Creative : Thomas Evenepoel
Graphic design & prompt engineer : Céline Godaert
Account : Brigitte De Paepe
Production : Federate
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]
Internationale Marketing Manager - Herock
DE TIJD DAT WERKKLEDING EN VEILIGHEIDSSCHOENEN ALLEEN MAAR FUNCTIONEEL HOEFT TE ZIJN IS […]
Account Executive - Advertype
Hybride (Boortmeerbeek) Fulltime - monday to friday Are you our type? […]